نامزدهای پست وزارت خارجه در کابینه بایدن

© REUTERS / Brian Snyderنامزدهای پست وزارت خارجه در کابینه بایدن
نامزدهای پست وزارت خارجه در کابینه بایدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جو بایدن پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درمورد نامزدی پست وزیر خارجه این کشور تصمیم گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Hillجو بایدن برنده احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا سرانجام فرد مورد نظرش را برای نامزدی در پست وزارت امور خارجه این کشور انتخاب نموده است.

براساس گزارش این نشریه،  جو بایدن، برای این پست، تونی بلینکن، دیپلمات و متحد دیرینه خود را انتخاب نموده است.این اطلاعات توسط یکی از مقامات سابق دولت باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهور تأیید شد.

پمپئو به رهبران جهان: هنوز شمارش آراء تمام نشده/ تبریکی به بایدن پیش از وقت است - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو به رهبران جهان: هنوز شمارش آراء تمام نشده/ تبریکی به بایدن پیش از وقت است

آنتونی بلینکن، پنجاه‌وهشت ساله هم‌اکنون یکی از اعضای ارشد کارزار انتخاباتی جو بایدن است. او سابقه فعالیت در دولت‌های بیل کلینتون و باراک اوباما را دارد.

آنتونی بلینکن در دولت باراک اوباما سمت‌های مهمی را تجربه کرد. او در ابتدا مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهوری یعنی جو بایدن بود، پس از آن به عنوان معاون سوزان رایس در مقام معاونت مشاور امنیت ملی ایالات متحده مشغول به کار شد و در نهایت در دو سال پایانی دولت باراک اوباما معاون جان کری در وزارت خارجه آمریکا بود.

 هرچند از او به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت خارجه یاد شده است، اما انتظار می‌رود که جو بایدن در صورت پیروزی در انتخابات به دنبال فعالیت آنتونی بلینکن در مقام مشاور امنیت ملی در کاخ سفید باشد.

 علاوه بر بلینکن ، سوزان رایس مشاور سابق امنیت ملی دولت اوباما، آنتونی بیلکین مشاور سیاست خارجی بایدن، کریس مورفی سناتور ایالت کانتیکت و ویلیام برنز معاون سابق وزیر خارجه آمریکا از جمله افراد دیگری هستند که از آنها به عنوان نامزدهای تصدی وزارت خارجه در دولت بایدن نام برده می‌شود.

 خاطرنشان می شود که انتصاب رسمی وزیر خارجه آمریکا هفته آینده اعلام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала