حساب تویتری ترامپ و کاخ سفید، به بایدن منتقل می‌شود

© REUTERS / @realDonaldTrumpحساب تویتری ترامپ و کاخ سفید، به بایدن منتقل می‌شود
حساب تویتری ترامپ و کاخ سفید، به بایدن منتقل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت تویتر اعلام کرد حساب کاربری تویتری رئیس‌جمهور کنونی امریکا را در روز ۲۰ جنوری ۲۰۲۱ مزمان با مراسم تحلیف ریاست جمهوری، به نامزد دموکرات ها منتقل می‌کند.

تویتر دوباره پیام ترامپ را پنهان کرد - اسپوتنیک افغانستان
تویتر دوباره پیام ترامپ را پنهان کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، به رغم تداوم بحران انتخاباتی در آمریکا بر سر اینکه چه کسی برنده انتخابات ریاست جمهوری شده است، شرکت تویتر از تحویل حساب کاربری تویتری رئیس‌جمهور آمریکا به «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات در روز مراسم تحلیف ریاست جمهوری خبر داد.

به نوشته «نیویورک پُست»، توییتر اعلام کرد حساب کاربری رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در تویتر را در روز مراسم تحلیف ریاست جمهوری این کشور به «جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب» تحویل خواهد داد حتی اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور مستقر به شکست در انتخابات اذعان نکند.

یک سخنگوی تویتر گفت: «تویتر به طور فعالانه در حال تدارک برای حمایت از انتقال حسابهای سازمانی کاخ سفید در توییتر در روز ۲۰ جنوری ۲۰۲۱ است».

وی افزود: «همانطوری که ما در سال ۲۰۱۷ این کار را انجام دادیم، این فرایند (انتقال حسابهای توییتری رئیس جمهور و دیگر نهادهای دولت آمریکا به بایدن) در مشاوره نزدیک با اداره اسناد و آرشیو ملی در حال انجام شدن است».

طبق اعلام تویتر، افزون بر تویت رئیس‌جمهور آمریکا، حساب کاربری معاون رئیس‌جمهور، بانوی اول و کاخ سفید هم به دولت جو بایدن، تحویل داده و تویتهای موجود دولت ترامپ آرشیو خواهد شد.

اعلام انتقال حساب‌های کاربری تویتری رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، بانوی اول و کاخ سفید به «دولت بایدن» در ادامه نقش آفرینی‌های پر رنگ توییتر در وقایع و رویدادهای پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا صورت می‌گیرد.

شرکت تویتر در روزهای پس و پیش از انتخابات، هر گونه ادعای اثبات نشده‌ای درباره سلامت این انتخابات را در پیامهای تویتری رصد کرده و بارها در رد توییتهای دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات برچسب زده است.

یادآوری می کنیم، که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

به رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی از پیروزی بایدن، ترامپ ضمن نپذیرفتن شکست خود ادعای تقلب گسترده در انتخابات را مطرح کرده و همچنان بر پیگیری حقوقی این موضوع تاکید دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала