چگونگی خانه های اولین ساکنان مریخ مشخص شد

© Photo / Interstellar Lab 2020چگونگی خانه های اولین ساکنان مریخ مشخص شد
چگونگی خانه های اولین ساکنان مریخ مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در مجموعه توییت‌های اخیر خود چشم انداز خود را در مورد اولین تمدن‌های مریخی روشن کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت فضایی "اسپیس ایکس"(SpaceX) می‌گوید اولین انسان‌هایی که برای سکونت پا به مریخ می‌گذارند، در سکونت‌گاه‌هایی به شکل گنبدهای شیشه‌ای ساکن خواهند شد.

این میلیاردرآمریکایی به تازگی جایگاه سوم را در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا تصاحب کرده، قصد دارد در همین دهه به مریخ برسد و آرزو دارد تا سال 2050 به ایجاد یک اجتماع یک میلیون نفری در سیاره سرخ کمک کند.

با این حال، هنگامی که از ماسک در مورد قابل سکونت ساختن سیاره مریخ سوال می‌شود، می‌گوید که به احتمال زیاد این کار در طول زندگی ما امکان‌پذیر نخواهد بود و ما این اتفاق را به چشم نخواهیم دید.

پروژه ایستگاه آزمایشی زیست تجربی برای زندگی در مریخ
 - اسپوتنیک افغانستان
زندگی آینده / خانه خود را در مریخ بسازید

"ماسک" در پاسخ به این سوال که آیا مریخ قبلاً برای پذیرش اولین ساکنان خود تغییر شکل خواهد داد در توئیتی نوشت که زندگی در این سیاره ابتدا در گنبدهای شیشه‌ای امکان پذیر خواهد بود.

مدت‌هاست که نویسندگان علمی-تخیلی و دانشمندان، امکان قابل سکونت کردن مریخ را به گونه‌ای که جو قابل تنفسی برای انسان داشته باشد، تصور کرده و مطالعه می‌کنند. با این حال، همانطور که "ایلان ماسک" پیشنهاد می‌کند، این یک راه حل سریع نخواهد بود و اولین ساکنان مریخ به احتمال زیاد برای زنده ماندن باید به پایگاه‌های مریخی متکی باشند.

ماسک در یک توئیت دیگر نوشت: قابل سکونت کردن مریخ خیلی کند خواهد بود و عمر ما به آن قد نمی‌دهد. با این وجود، ما می‌توانیم در طول زندگی خود تاسیس یک پایگاه انسانی را در آنجا به چشم ببینیم.

سال گذشته "ایلان ماسک" ادعا کرد که با کمک هزار فضاپیمای "استارشیپ" می‌توان "یک شهر پایدار مریخی" ایجاد کرد و قابل سکونت کردن سیاره سرخ احتمالاً کار بعدی پس از تأسیس آن مستعمره خواهد بود.

برای هر طرح جدی برای تغییر شکل مریخ و قابل سکونت کردن آن با روش‌هایی نظیر بمباران سنگ‌های مریخ برای آزاد شدن گازهای محبوس در آنها و ضخیم کردن جو مریخ، تردیدهای جدی و همچنین مخالفان سرسختی وجود دارد.

در سال 2018 یک مطالعه تأمین بودجه شده توسط ناسا توسط دو دانشمند از دانشگاه "کلرادو بولدر" و دانشگاه "نورثرن آریزونا" به این نتیجه رسید که گازهای گلخانه‌ای و منابع آب به اندازه کافی در مریخ وجود ندارد که ما بتوانیم از آنها برای سکونت پایدار استفاده کنیم.

با این حال، گزینه‌های جایگزین جدی پیشنهاد شده است. سال گذشته دانشمندان دانشگاه "هاروارد"، آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا و دانشگاه "ادینبرو" یک جایگزین برای سکونت در مریخ پیشنهاد کردند که چیزی شبیه به ایده گنبد شیشه ای "ایلان ماسک" است.

هنوز تا تحقق برنامه‌های تغییر شکل و قابل سکونت کردن سیاره سرخ فاصله زیادی وجود دارد.

"ماسک" در کنفرانس "Satellite 2020" در واشنگتن در ماه مارچ گفت: اگر ما سرعت پیشرفت خود را بهبود ندهیم، من قطعا قبل از رفتن به مریخ می‌میرم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала