اردوغان از دست‌آورد مشترک روسیه و ترکیه در قره باغ سخن گفت

© AP Photo / Burhan Ozbiliciاردوغان از دست‌آورد مشترک روسیه و ترکیه در قره باغ سخن گفت
اردوغان از دست‌آورد مشترک روسیه و ترکیه در قره باغ سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه در مورد مشارکت روسیه و ترکیه در حل و فصل درگیری در قره باغ صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور که از طریق توییتر به نشر رسید، گفته است که ترکیه و روسیه مشترک توانستند از خونریزی در قره باغ کوهستانی جلوگیری کنند.
اردوغان گفت: "به لطف تلاش های مشترک با روسیه، توانستیم خونریزی در قره باغ را متوقف کنیم و همچنین توافق نامه‌ای را که به مدت 30 سال نتوانستیم به آن برسیم تنظیم کردیم."
پیش از این انقره اعلام کرده بود که ارتش ترکیه در ماموریت مشترک صلح در قره باغ شرکت خواهد کرد.

شایگو: نگهداری صلح در قره باغ از اولویت های مسکو است - اسپوتنیک افغانستان
شایگو: نگهداری صلح در قره باغ از اولویت های مسکو است

درحالیکه دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه چندین بار اعلام کرده بود که در مذاکرات مربوط به قره باغ، هرگز موضوع استقرار گروه مشترک حافظان صلح روسیه و ترکیه در منطقه قره باغ مطرح نشده بود.
پیش از این وزارت خارجه روسیه نیز مشارکت ترکیه در روند ماموریت صلح قره باغ را رد کرد. مقاما در این وزارت خانه گفته بودند که نقش انقره در فعالیت های صلح در قره باغ کوهستانی توسط چارچوب مرکز کنترل آتش بس روسیه و ترکیه ایجاد شده است و هیچ ارتباط مستقیمی با عملیات صلح ندارد. افزودند که این مرکز در خاک آذربایجان که در مجاورت قره باغ نیست، ایجاد می شود.
در تاریخ 9 نوامبر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز 10 نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند. این توافق استقرار صلح بانان روس در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان بین طرفین درگیری را نیز شامل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала