قیمت واکسین امریکایی ضد ویروس کرونا، اعلام شد

© AP Photo / Hans Penninkقیمت واکسین امریکایی ضد ویروس کرونا، اعلام شد
قیمت واکسین امریکایی ضد ویروس کرونا، اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت تولیدکننده واکسین امریکایی ضد ویروس کرونا، قیمت این واکسین را اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، استفان بانسیل، رئیس شرکت Moderna گفته است که قیمت واکسین ساخته‌شده توسط این شرکت برای دولت‌ها ۲۵ – ۳۷ دالر در بدل هر دوز خواهد بود.

بانسیل در مصاحبه با نشریه Welt am Sonntag گفته است: "با در نظرداشت اینکه بیماری ناشی از ویروس کرونا به سیستم صحت چه تاوانی می‌رساند، این یک قیمت عادلانه است. برای ما موضوع مفاد زیاد مهم نیست".

همکاری سازمان جهانی صحت با توسعه دهندگان واکسین روسی کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
همکاری سازمان جهانی صحت با توسعه دهندگان واکسین روسی کرونا

وی خاطر نشان ساخت که قیمت واکسین بستگی به حجم سفارش خواهد داشت. علاوه بر این، بانسیل افزود که شرکت Moderna می‌خواهد تا پایان سال، ۲۰ میلیون دوز واکسین را تولید کند که "بخش کوچک" آن در سال جاری در اروپا قابل دسترس خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات با بروکسل روی این موضوع نزدیک به اتمام است، خاطر نشان ساخت: "در حقیقت، تا هنوز هیچ چیزی امضا نشده، اما ما به امضای توافقنامه با کمیسیون اروپا نزدیک هستیم. ما می‌خواهیم اروپا را تجهیز کنیم و در حال انجام مذاکرات سازنده هستیم".

شرکت Moderna قبل از این از ختم مرحله سوم آزمایشات واکسین ضد ویروس کرونا تحت نام mRNA-1273 با موثریت ۹۴.۵ درصد، خبر داده بود. آزمایشات این واکسین از تاریخ ۲۷ جولای آغاز شده و در آن حدود ۳۰ هزار داوطلب شرکت ورزیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала