چهار جهش؛ دانشمندان از خطر ویروس کرونای "راسویی" نام بردند

© AFP 2023 / MADS CLAUS RASMUSSENچهار جهش؛ دانشمندان از خطر کرونای "راسویی" نام بردند
چهار جهش؛ دانشمندان از خطر کرونای راسویی نام بردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان پس از انجام تحقیقات اعلام کرده اند که مصونیتی که پس از سپری‌کردن بیماری کووید – ۱۹ حاصل می‌شود، قادر به مبارزه با ویروس کرونای "راسویی" نیست.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان امریکایی پس از بررسی و تحلیل چگونگی شیوع عفونت توسط راسوها در دنمارک، به چنین نتیجه رسیده اند.

انچا بارانووا، پروفیسور انستیتوت بیولوژی دانشگاه جورج میسون گفته است که در دنمارک کار علمی درمورد اینکه چگونه ویروس کرونا در بدن راسوهای آلوده به این ویروس، تغییر می‌کند، برای نشر آماده می‌شود.

کشتار جمعی راسوها از بیم کرونا در دنمارک  - اسپوتنیک افغانستان
کشتار جمعی راسوها از بیم کرونا در دنمارک

به باور دانشمندان، نوع جدید ویروس که از بدن حیوانات گرفته شده است نسبت به نوع اول با تفاوت چهار جهش، تغییر کرده است.

بارانووا گفت: "نوع جدید با این جهش‌ها قادر به پخش ویروس بیشتر است... اگر چنین نوع ویروس در میان افراد شیوع کند، «پخش‌کنندگان فوق‌العاده خطرناک» زیاد خواهیم داشت".

وی افزود که منفی‌ترین پدیده در جهش جدید نتیجه آزمایش خنثی‌سازی سرم‌های گرفته شده از افرادی است که از ابتدای بیماری همه‌گیر از فرم اصلی ویروس کرونا بهبود یافته اند.

بارانووا گفت: " این بدان معنی است که ایمنی (مصونیت) به دست آمده در برابر ویروس اصلی از ویروس "راسویی" محافظت نمی‌کند".

پس از آنکه در دنمارک برخی از راسوها منجر به پخش ویروس کرونای جهش‌کرده شدند، مقامات این کشور تصمیم گرفتند تا تمام راسوها را از بین ببرند. از آغاز تابستان تا اواسط ماه اکتوبر در دنمارک ۲۱۴ نفر به ویروس کرونای "راسویی" آلوده شده بود.

داکتران گفته بودند که این نوع کووید – ۱۹ توانایی بدن برای تولید انتی‌بادی را کاهش می‌دهد که این می‌تواند یک مشکل در استفاده از واکسین باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала