کشتی جنگی آمریکایی با نقض قوانین مرزی وارد آبهای روسیه شد

© AP Photo / James Vazquez / U.S. Navy کشتی جنگی آمریکایی با نقض قوانین مرزی وارد آبهای روسیه شد
 کشتی جنگی آمریکایی با نقض قوانین مرزی وارد آبهای روسیه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی بزرگ ضد زیردریایی روسیه یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا را در خلیج پیتر کبیر، به دلیل نقض قوانین مرزی دولت روسیه متوقف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کشتی بزرگ ضد زیردریایی "دریاسالار وینوگرادوف" کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا "جان مک کین" را در خلیج پیتر کبیر به دلیل نقض قوانین مرزی دولت روسیه متوقف کرد. از این مطلب وزارت دفاع روسیه گزارش داده است.

خاطرنشان می شود که کشتی جنگی آمریکایی مرز روسیه را نقض کرده به طول دو کیلومتر وارد آبهای روسیه شده بود.

در همین حال کشتی بزرگ ضد زیردریایی "دریاسالار وینوگرادوف" به کشتی آمریکایی در مورد غیرقابل قبول بودن چنین اقداماتی و امکان استفاده از یک مانور جنگی برای بیرون راندن متجاوز هشدار داده است.

"دریاسالار وینوگرادوف" وابسته به نیروهای دریایی اقیانوس آرام است کشتی جنگی آمریکایی را از نزدیک کنترل کرده و به آن نسبت به تجاوز به آب‌های سرزمینی هشدار داده است. پس از اخطار "دریاسالار وینوگرادوف"، کشتی جنگی "جان مک‌کین" بلافاصله مسیر خود را تغییر داد  و به سمت آب‌های بی‌طرف حرکت کرد.

کشتی جنگی مارشال اوستینوف روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
کشتی جنگی روسیه در آبهای افریقای جنوبی لنگر انداخت

پیش از این در ماه اکتبر، گزارش شد که یک نماینده ارتش چین خواستار توقف تحریکات توسط کشتی جنگی آمریکایی "جان مک کین" در مرزهای دریایی چین شده بود.

نماینده چین تأکید کرد که کشورش آماده است "تمام اقدامات لازم" را برای اطمینان از حاکمیت و امنیت خود و همچنین ثبات در دریای چین جنوبی انجام دهد.

در آنزمان کشتی جنگی "جان مک کین" از نزدیکی جزایر پاراسل عبور کرد، که دولت چین ادعای مالکیت بر آن را دارد.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала