اثر بخشی واکسن "Sputnik V" به 91.4 درصد رسید

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر اثر بخشی واکسن " Sputnik V" به 91.4 درصد رسید
اثر بخشی واکسن  Sputnik V به 91.4 درصد رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تجزیه و تحلیل داده های آزمایش بالینی نشان داده است که اثر بخشی واکسن "Sputnik V" به 91.4 رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکزتحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا مربوط وزارت بهداشت فدراسیون روسیه و صندوق سرمایه گذاری مستقیم فدراسیون روسیه  اعلام کرد که نتایج دومین تجزیه و تحلیل موقت داده های فاز III که بالای 40 هزار دواطلب آزمایش شده است، نشان داده است که اثر بخشی واکسن "Sputnik V" به 91.4  رسیده است.

​ نتایج موقت این مطالعه بار دیگر میزان بالای اثربخشی واکسن "Sputnik V"، اولین واکسن ثبت شده ضد ویروس کرونا در جهان را که بر روی پلاتفرم بررسی شده ناقلین آدنو ویروس انسان ایجاد شده است، نشان داد.

ارزیابی اثربخشی این واکسن با شرکت 18 هزار و 794  داوطلب در 28 روز (پس از دریافت اولین دوز واکسن و هفتمین روز پس از دریافت دوز دوم) بررسی شد. بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج داده های آزمایشات بالینی، میزان اثر بخشی واکسن "Sputnik V" حدود 94،1 ثابت شد.

گفتنی است، روسیه نخستین کشور جهان بود که پیش از این واکسن علیه ویروس کرونا را ثبت کرد. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که را که "Sputnik V" نامگذاری شده و توسط مرکزتحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی که با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است، در تاریخ 11 آگست به ثبت رسانده بود. استفاده همگانی از این واکسن، در مسکو و برخی مناطق دیگر روسیه، در سطح محدود، دیگر آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала