پیشگیری از یک حمله تروریستی داعش در روسیه

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر متلاشی شدن هسته تروریستی مرتبط با داعش در منطقه مسکو
متلاشی شدن هسته تروریستی مرتبط با داعش در منطقه مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امنیتی روسیه موفق به بازداشت اعضای گروه تروریستی داعش در منطقه ولادیمیر مسکو شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه، امروز چهارشنبه اعلام کرد که در منطقه مسکو از فعالیت یک هسته مرتبط با گروه تروریستی داعش "ممنوع در روسیه" که در تدارک انجام عملیات تروریستی بودند، جلوگیری شد.

دستگیری گروه پنج نفری داعش در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
دستگیری گروه پنج نفری داعش در مسکو

در این بخش آمده است: یک وسیله انفجاری بداهه پر از عناصر ضربه زننده، سایر اقلام و اسناد در مکان هایی که اسلام گرایان تندرو در آن اقامت دارند کشف و ضبط شد".

نیروهای امنیتی موفق شدند یکی از اعضای گروه، شهروند یکی از کشورهای آسیای میانه را در منطقه ولادیمیر بازداشت کنند. محل سایر مظنونان مشخص نشده است.

سازمان امنیت فدرال روسیه، همچنین اطلاعاتی دارد که اعضای گروه، شبه نظامیان بالقوه را استخدام کرده و برای نیازهای تروریست ها پول جمع می کنند.

فقط در چند ماه گذشته، این حداقل چهارمین مورد سرکوب حملات تروریستی در روسیه است. پاییز امسال، نیروهای امنیتی از حملات تروریستی در مسکو، ولگوگراد و استاوروپول جلوگیری کردند.

به طور کلی، با قضاوت بر اساس گزارش های سازمان امنیت فدرال روسیه، سالانه ده ها حمله بالقوه صورت می گیرد. به گفته الكساندر بورتنیكف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه، ، طی ده سال بیش از ۱۵۰ حمله تروریستی در روسیه جلوگیری شده است.

در همین زمان، سازمان امنیت فدرال روسیه بارها خاطرنشان کرده است که توجه ویژه ای به گسترش اسلام رادیکالی در میان مهاجران کارگر و مستعمرات محل نگهداری تروریست های قبلاً دارد. خط مهم دیگر کار ردیابی شبه نظامیانی است که از جنگ سوریه و عراق به روسیه بازگشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала