خروج ارتش آلمان از ولایت کندز

© Flickr / Wir. Dienen. Deutschland.خروج ارتش آلمان از ولایت کندز
خروج ارتش آلمان از ولایت کندز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع امنیتی می‌گویند که نظامیان آلمانی ولایت کندز را ترک می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "بیلد" آلمان به نقل از منابع امنیتی این کشور گزارش می‌دهد که نظامیان ارتش آلمان پایگاه "پامیر" در ولایت کندز را ترک می‌کنند و به پایگاه اصلی در شمال افغانستان در مزارشریف بر می‌گردند.

استولتنبرگ: خروج عجولانه از افغانستان دست‌آوردها را نابود می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
استولتنبرگ: خروج عجولانه از افغانستان دست‌آوردها را نابود می‌کند

نزدیک به 100 نظامی آلمان مسئولیت آموزش و مشورت به سربازان افغانستان را بر عهده داشتند. دیگر این نظامیان به مدت طولانی در کندز حضور نخواهند داشت.

این تصمیم توسط رهبری "اداره عملیات حفظ صلح" اتخاذ شده است، در آینده مشاوران آلمانی، به درخواست افغان‌ها، می توانند با هلی کوپتر به کندز پرواز کنند و پس از اتمام کار باید پایگاه را ترک کنند.

بربنیاد گزارش روزنامه "بیلد" آلمان، نیروهای مسلح این کشور، در میان سایر سناریوها، گزینه خروج نیروهای شان را  در کمتر از چهار ماه را بررسی می‌کنند. اگر به تصمیم امریکا این نظامیان مجبور به ترک شوند، این نظامیان با هواپیما از افغانستان خارج خواهند شد، همچنان در صورت لزوم، منابع خود را در افغانستان می‌گذارند.

نمانیده ارتش آلمان در این خصوص به این روزنامه گفته است: "در این مورد ما آماده هستیم، این همه وابستگی به پیشرفت اوضاع و حفاظت از نیروهای مستقر ما در افغانستان دارد".

با این حال، هفته گذشته، کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع امريكا‌ اعلام کرد تا 15 جنوری سال 2021، نیروهای امریکایی از 4 هزار 500 به 2 هزار و 500 نفر کاهش خواهند یافت. او تاکید کرد که این برنامه مطابق با منافع استراتژیک ایالات متحده است.

چندی بعد، کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا انتظار دارد تا ماه مه 2021 تمام نیروهای امریکایی به خانه برگردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала