تصمیم کوریای جنوبی مبنی بر ختم جنگ با کوریای شمالی

© AFP 2023 / Stringerتصمیم کوریای جنوبی مبنی بر ختم جنگ با کوریای شمالی
تصمیم کوریای جنوبی مبنی بر ختم جنگ با کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای جنوبی تصمیم گرفته است تا به جنگ با کوریای شمالی خاتمه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این موضوع را مون جه این، رئيس جمهور کوریای جنوبی در ملاقات با وان ای، وزیر خارجه چین در سئول اظهار داشته است.

رئیس جمهور کوریای جنوبی گفت: "کوریای جنوبی در آینده نیز در تلاش ختم جنگ و رهایی شبه‌جزیره کوریا از سلاح هسته‌ای، خواهد بود".

آمادگی کوریای شمالی برای  انتقام از کوریای جنوبی  - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی کوریای شمالی برای "انتقام سخت" از کوریای جنوبی

وی همچنان از پکن بخاطر "نقش سازنده" و کمک آن در دستیابی به توافق صلح در شبه‌جزیره کوریا، ابراز سپاس کرد.

به تاریخ ۱۸ جون کوریای شمالی، کوریای جنوبی را به جواب نظامی تهدید کرد.

پیش از این کوریای شمالی کشور همسایه اش را از آمادگی برای تلافی نظامی قریب‌الوقوع بخاطر توزیع اعلامیه‌های تبلیغاتی که مقامات کوریای شمالی را آزرده خاطر می‌کند هشدار داده بود.

به تاریخ ۹ جون پیونگ‌یانک تمام خطوط ارتباطی با سئول را قطع کرد. قبل از این، دستور رهبر کوریای شمالی مبنی بر قطع تمام روابط با کوریای جنوبی منجمله روابط نظامی و خط مخصوص میان مقامات عالی‌ربته دو کشور، صادر شده بود.

جنگ میان کوریای شمالی و کوریای جنوبی از تاریخ ۲۵ جون سال ۱۹۵۰ تا ۲۷ جولای سال ۱۹۵۳ ادامه داشت. در این جنگ پیونگ‌یانگ را اتحاد جماهیر شوروی و چین و در مقابل، سئول را ایالات متحده امریکا، بریتانیا و کشورهای دیگر تحت پرچم سازمان ملل متحد، کمک می‌کردند. در طول سه سال حدود ۱.۳ میلیون کوریایی کشته و زخمی شدند. واشنگتن در این جنگ حدود ۳۶.۶ هزار سرباز خود را از دست داد. این جنگ در سال ۱۹۵۳ در نتیجه آشتی طرفین، خاتمه یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала