کدام کشورها بیشتر تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار می‌گیرند

© AFP 2023 / Cris Bouroncleکدام کشورها بیشتر تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار می‌گیرند
کدام کشورها بیشتر تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار می‌گیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از خشکترین مناطق جهان، با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای مورد مطالعه محققان قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، محققان در دانشگاه کپنهاگ، پوشش گیاهی شماری از خشکترین مناقق جهان را مورد مطالعه قرار داده اند. آنها مورد نگران کننده‌ای را دریافتند: در کشورهای درحال توسعه، پس از بارش باران گیاهان بسیار کم توسعه دارد درحالیکه کشورهایکه ثروتمند چنین نیست.
مقابله با تغییرات تغیرات اقلیمی یک دلیل مشترک است، بسیاری از کشورها قادر به سبز ساختن روند زندگی ندارند.

 انسان تنوع بیولوژیکی را در زمین نابود می سازد - اسپوتنیک افغانستان
هشدار دانشمندان: تغییرات اقلیم منجر به کاهش هوش انسان‌ها خواهد شد

چهل درصد از اکوسیستم زمین خشک شناخته شده است اما دانشمندان انتظار دارند تا در قرن 21 این درصد افزایش یابد. درحالیکه مناطقی چون افریقا و آسترالیا مدتهاست در مناطق خشک طبقه بندی می‌شوند، اما به هرصورت مردم محلی هنوز هم بارش کم را مهم می‌خوانند.
گفته می‌شود که با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای محققان توانستند سیر تکامل پوشش گیاهی در مناطق خشک را بین سالهای 2000 الی 2015 مورد مطالعه قار بدهند. محققان گفته اند: تجزیه و تحلیل ما ناامید کننده بود نتایج نشان می‌دهد که مناطق خشک، به ویژه در افریقا و آسیا، نسبت به مناطق خشک امریکای جنوبی و آسترالیا کمتر سبز می شوند، درحالیکه بارندگی در این مناطق یکسان است."
به گفته محققان تغیرات آب و هوا و افزایش دمای کرده زمین، تاثیر بیشتری در مناطق خشک فقیرترین کشورهای جهان دارد. یکی از بارزترین آنها رشد سریع جمعیت است ، به عنوان مثال در افریقا ، جایی که نیاز به بهره برداری از زمین در حال افزایش است. برعکس، پوشش گیاهی در مناطق خشک کشورهای ثروتمند رشد می کند زیرا منابع اقتصادی اجازه می دهد تا نه تنها از زمین بلکه برای کوددهی خاک نیز استفاده شود.
نویسندگان افزوده اند که در سالهای آینده وضعیت خرابتر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала