ارزیابی اثربخشی واکسین روسی کرونا توسط کارشناسان بریتانیایی

© Photo / RDIFارزیابی اثربخشی واکسین روسی کرونا توسط کارشناسان بریتانیایی
ارزیابی اثربخشی واکسین روسی کرونا توسط کارشناسان بریتانیایی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان بریتانیایی در زمینه ویروس شناسی داده‌های واکسین روسی کرونا «اسپوتنیک وی» را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، این متخصصان در مصاحبه‌ای با اس‌بی‌‌سی در مورد گزارش‌هایی نتایج دومین تحلیل مقدماتی داده های حاصل شده از آزمایش بالینی واکسین کرونا «اسپوتنیک وی» اظهار نظر کردند.

تولید واکسین روسی ضد کرونا از سوی یک شرکت هندی - اسپوتنیک افغانستان
تولید واکسین روسی ضد کرونا از سوی یک شرکت هندی

دومین تحلیل مقدماتی داده های حاصل شده از آزمایش بالینی واکسین «اسپوتنیک وی» حاکی از اثر بخشی 91.4 درصد در بیست و هشتمین روز پس از اولین تزریق آن و بیش از 95 درصد اثربخشی در 42 روز پس از تزریق دارد.

استفان ایفانز، استاد فارماکواپیدمیولوژی در دانشکده طبی و گرمسیری لندن تاکید کرد که این شواهد اثربخشی کافی «اسپوتنیک وی» را نشان می‌دهد.

ایفانز گفت: این نتایج با آنچه در مورد واکسین‌های دیگر مشاهده می‌کنیم سازگار است.

ایان جونز، استاد ویروس شناسی دانشگاه ریدینگ بریتانیایی همچنان بر این نکته تاکید کرد که او دلیلی برای شک و تردید به این نتایج نمی‌بیند.

وی گفت: من فکر می‌کنم که این یک واکسین مفید خواهد بود.

به گفته این کانال تلویزیونی، ارزیابی‌ مثبت از متخصصان براساس اطلاعات مکرر «روش تحویل آدنوویروس» است، که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است.

پیش از این، در تویئتر ایجاد شده برای اطلاع رسانی واکسین روسی «اسپوتنیک وی» آمده بود که«اثر بخشی واکسین بر اساس نتایج دومین تحلیل داده ها در روز 28 پس از تزریق اولین واکسین توسط داوطلبان (7 روز پس از دریافت ایمن سازی دوم) 91.4 درصد بود. در 42 روز پس از اولین تزریق، واکسین بیش از 95 درصد اثربخشی خود نشان داد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала