ایران: دست دولت اسرائیل در عملیات ترور فخری‌زاده دیده می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: دست دولت اسرائیل در عملیات ترور فخری‌زاده دیده می‌شود
ایران: دست دولت اسرائیل در عملیات ترور فخری‌زاده دیده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران می گوید که دست عوامل دولت اسرائیل در عملیات ترور فخری زاده دیده می‌شود، اما با توجه به پیچیدگی عملیات، امکان دارد سرویس‌های بیگانه دیگری نیز در آن دخیل باشند.

به گزارش اسپوتنیک، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران می گوید که این جلسه با حضور مسئولان دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و وزارت دفاع برگزار شد و مجموعه فعالیت‌های فخری‌زاده و تأثیری که در پیشبرد صنایع نوین دفاعی کشور داشته است بررسی شد.

ترور دانشمند هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای آمادگی جنگ در خاور میانه - اسپوتنیک افغانستان
ترور دانشمند هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای آمادگی جنگ در خاور میانه

او افزود: در جلسه شب گذشته همچنین گزارشاتی در مورد عملکرد وی در حوزه هسته‌ای توسط وزارت دفاع ارائه شد.

عمویی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین شرایط حفاظتی فخری‌زاده که سال‌ها مورد تهدید دشمنان بود بررسی شد و دستگاه‌های امنیتی گزارشی در این خصوص ارائه کردند.

وی تصریح کرد: آنچه که مشخص است این اقدام از پیش طراحی شده، اقدامی پیچیده و ترکیبی بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته به سرنخ‌های خوبی رسیده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران یادآور شد: از این جهت کمیسیون با اولویت ویژه بحث‌های حفاظتی را پیگیری می‌کند و کمیته امنیت هم با حساسیت به پیگیری این مساله ادامه می‌دهد.

فخری‌زاده، عصر روز جمعه در حملۀ مسلحانه افراد ناشناس بر موترش در شهر "دَماوَند" ایران، کشته شد. بلافاصله پس از این رویداد، وزیر خارجه ایران و مقام‌های دیگر این کشور، انگشت اتهام را به سوی اسرائیل نشانه رفتند.
او از سوی کشورهای غربی، مغز متفکر برنامه‌های هسته‌یی نظامی ایران شناخته می‌شد. رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که مهاجمان نخست یک موتر را منفجر ساختند و سپس بر موتر حامل فخری‌زاده، آتش گشودند.
بر بنیاد گزارش‌ها، در این درگیری، شماری از محافظان او نیز کشته شدند و فخری‌زاده پس از رسیدن به شفاخانه جان باخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала