افشای جزئیات تازه از ترور دانشمند هسته‌ای ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / افشای جزئیات تازه از ترور دانشمند هسته‌ای ایران
افشای جزئیات تازه از ترور دانشمند هسته‌ای ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روز پس از حادثه ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، خبرنگاران فارس ایران به جزئیاتی از این عملیات تروریستی دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، خبرنگاران این خبرگزاری،  یک روز پس از حادثه ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، خبرنگاران فارس به جزئیاتی از این عملیات تروریستی دست پیدا کرده‌اند.

بنابر این گزارش، موتر ضدگلوله حامل محسن فخری زاده و همسر وی، صبح جمعه به همراه ۳ ماشین تیم حفاظت از شهر رستمکلای مازندران به سمت آبسرد دماوند حرکت می‌کند. موتر پیشرو تیم حفاظت چند کیلومتر مانده به محل حادثه، اسکورت را برای چک و خنثی محل مقصد ترک می‌کند.

در همین لحظات، صدای ناشی از اصابت چند گلوله به ماشین، موجب جلب توجه دکتر فخری‌زاده و متوقف کردن ماشین می‌شود. فخری‌زاده به تصور اینکه صدا ناشی از برخورد با مانع خارجی یا اشکال در موتور خودرو بوده از موتر پیاده می‌شود.

ایران: دست دولت اسرائیل در عملیات ترور فخری‌زاده دیده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
ایران: دست دولت اسرائیل در عملیات ترور فخری‌زاده دیده می‌شود

در همین لحظه از موتر نوع نیسانی که در فاصله 150 متری موتر وی متوقف بوده، از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی به سمت این دانشمند هسته‌ای صورت می‌گیرد. دو گلوله به پهلو و یک گلوله به پشت وی برخورد می‌کند که منجر به قطع نخاع وی می‌گردد. 

در این اثنا سرتیم حفاظت بدن خود را حائل پیکر وی می‌کند و چند تیر نیز به بدن وی اصابت می‌کند. لحظاتی بعد همان نیسان متوقف شده نیز منفجر می‌شود.

پیکر مجروح او به درمانگاه و از آنجا با بالگرد به شفاخانه در تهران منتقل می‌شود که متاسفانه بعد از مدتی فوت می‌کند.

گفتنی است طبق اطلاعات خبرنگار فارس در این عملیات که حدود 3 دقیقه طول کشیده است، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است و به جز محافظ ئی که مجروح می‌شود، هیچ فرد دیگری در این حادثه آسیب نمی‌بیند. 

در همین رابطه بررسی هویت مالک موتر نیسان، نشان دهنده خروج وی در 8 آبان ماه سال جاری از کشور است.

محسن فخری زاده از دانشمندان  هسته‌ای و دفاعی ایران  نزدیک به ۳ دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی و دولت اسرائیل قرار داشت. در سالهای اخیر بارها عملیات‌های تروریستی علیه وی کشف و خنثی شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала