رسانه ها: کرونا قبل از چین وارد آمریکا شده بود

© AP Photo / Mark Lennihanرسانه ها: کرونا قبل از چین وارد آمریکا شده بود
رسانه ها: کرونا قبل از چین وارد آمریکا شده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بررسی نتایج یک تحقیق گذشته نشان می‌دهد که ویروس کرونا قبل از پیدایش آن در چین در خون شماری از آمریکایی ها مشاهده شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، بررسی نتایج تجزیه و تحلیل آنتی بادی های موجود در خون های اهدا شده به صلیب سرخ حاکی از آن است که برخی از آمریکایی ها از اواسط دسامبر سال گذشته، قبل از گزارش رسمی اولین موارد ابتلا در چین، به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

نتایج این تحقیق در مجله علمی Clinical Infectious Diseases منتشر شده است.

اگرچه اولین مورد به ابتلای ویروس کرونا در آمریکا به طور رسمی در تاریخ 19 جنوری عنوان شد اما تحقیقات جدید کلینیک بیماری های عفونی ژورنال شواهد قانع کننده ای ارائه می دهد که ویروس کرونا یک هفته قبل از آن وارد آمریکا شده بود.

 پمپئو: آمریکا نمونه کرونا ویروس را از چین دریافت کرد  - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: آمریکا نمونه کرونا ویروس را از چین دریافت کرد

مقامات در چین اولین بار در 31 دسامبر 2019 موارد مرموز ذات الریه را در ووهان گزارش کردند که علت آن ویروس کرونا بوده است. در ایالات متحده ، اولین مورد تایید شده COVID-19 در 20 جنوری سال 2020 ، در یکی از ساکنان ایالت واشنگتن که اخیراً از چین وارد شده است ، گزارش شد.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) بیش از 7000 نمونه خون اهدا شده توسط صلیب سرخ آمریکا در 9 ایالت را که بین 13 دسامبر 2019 و 17 جنوری 2020  جمع‌آوری شده بود،تجزیه و تحلیل کردند.

 106 نمونه از نظر آنتی بادی SARS-CoV-2 مثبت ثابت شدند: 39 مورد در کالیفرنیا، 67 مورد در کانتیکت، آیووا ، ماساچوست ، میشیگان ، رود آیلند و ویسکانسین ثبت شد.

همچنین از خون های اهدا شده 90 مورد از آنان مورد آزمایش بیشتر قرار گرفت تا اطمینان حاصل شود که آنتی بادی در آنان در پاسخ به دیگر ویروس های کرونا که تنها منجر به سرماخوردگی های معمولی می شود، نباشند.

در مجموع مشخص شد که از 90 مورد در مجموع 80 مورد از آنان حاوی آنتی بادی بیماری COVID-19 بودند.

با گذشت تقریبا یک سال از ورود بیماری  COVID-19 به آمریکا تا کنون شمار نهایی مبتلایان کرونا در این کشور به 14 میلیون و 31 هزار و 757 نفر و مرگ و میر نیز به 275 هزار و 890 نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون هشت میلیون و 283 هزار نفر گزارش شده است.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات 2020 ریاست جمهوری مهار روند کرونا در کشور را متوقف کرده و تنها بر ادعاهای بی اساس انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала