احتمال انفجار ناگهانی خورشید تخمین زده شد

© Photo / NASA / GSFC/SDOاحتمال انفجار ناگهانی خورشید تخمین زده شد
احتمال انفجار ناگهانی خورشید تخمین زده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان آکادمی علوم روسیه احتمال انفجار ناگهانی خورشید را تخمین زدند.

به گزارش اسپوتنیک،آکادمی علوم روسیه احتمال انفجار ناگهانی خورشید را تخمین زد. آناتولی پتروکوویچ ، مدیر انستیتوت تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه وقوع این اتفاق را بعید ندانست.

  وی در پاسخ به این سوال که آیا خورشید می تواند ناگهان منفجر شود یا خیر، گفت: "بسیار بعید است، اما رفتار خورشید به عنوان یک راکتور هسته ای محاسبه و آزمایش می شود".

دقیق ترین نگاره ای خورشید - اسپوتنیک افغانستان
دقیق ترین نگاره ای خورشید

این دانشمند اضافه کرد که یک اثر فاجعه بار خارجی بر روی خورشید می تواند باعث انفجار یک ستاره نزدیک شود. با این حال ، به گفته وی " نزدیکترین ستاره به زمین که می تواند از لحاظ نظری منفجر شود، دهها سال نوری با ما فاصله دارد. پتروکوویچ اطمینان داد: "اینها غول های ستاره‌ای هستند و همه آنها در مرحله ای  به دور از انفجار قرار دارند."

در تاریخ 29 نوامبر ، یک انفجار در خورشید رخ داد ، که به قوی ترین شعله پراکنده در سه سال گذشته تبدیل شد. این انفجار در کنار خورشید رخ داد که از زمین قابل مشاهده نیست ، بنابراین این احتمال وجود دارد که قدرت انفجار بسیار بیشتر از آنچه از قرائت ردیاب های اشعه ایکس کیهانی به دست می آید ، باشد.

گفتنی است پیشتر دانشمندان اعلام کرده بودند که  تا حدود 5 میلیارد سال دیگر، خورشید شروع به از بین رفتن كرده و زمین را خاكستر خواهد كرد. اگرچه این اتفاق به این زودی ها روی نخواهد داد اما بشر برای فرار از این نابودی كیهانی باید از قبل طرح و برنامه خوبی را تدبیر كند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала