میزان درآمدها تقریباً در همه جای دنیا کاهش یافته است

© Fotolia / Addoroمیزان درآمدها تقریباً در همه جای دنیا کاهش یافته است
میزان درآمدها تقریباً در همه جای دنیا کاهش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیماری همه‌گیر کووید-19 میزان درآمدها را به شدت کاهش داد و پیش‌بینی می‌شود آثار و تبعات این بحران در کوتاه مدت ادامه یابد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بین‌المللی کار روز گذشته (چهارشنبه، 2 دسمبر) با انتشار گزارشی اعلام کرد بحران کرونا میزان درآمدها را در جهان به طرز قابل توجهی کاهش داده است. بحران کرونا میزان درآمدها را به شدت کاهش داده است.

طبق گزارش این سازمان، بیماری همه‌گیر کرونا میزان درآمدها را در سه ماهه اول سال 202 به شدت کاهش داد و پیش‌بینی می‌شود آثار و تبعات این بحران بر میزان درآمدها در جهان در کوتاه مدت ادامه داشته باشد.

سازمان بین‌المللی کار تصریح کرد در سه ماهه ابتدایی سال 2020 میلادی فشارهای ناشی از همه‌گیر کووید-19 و محدودیت‌های آن، رشد درآمدهای متوسط در دو سوم کشورهای جهان را که آمار و اطلاعاتی در این باره منتشر کرده‌اند، به شدت کاهش داد. اما در همین مدت پیامدهای بحران کرونا درآمد متوسط در دیگر کشورها را نیز به شکلی کاملاً مصنوعی افزایش یافته و موجب حذف مشاغل کارگرانی شده است که درآمدهای پایین دارند.

پیش‌بینی می‌شود تبعات بحران کرونا بر اقتصاد و بازار کار موجب کاهش هرچه بیشتر حقوق و درآمدها در کوتاه مدت شود. بنابراین سازمان بین‌المللی کار به دولت‌ها توصیه کرده است در زمینه دستمزد و درآمد سیاست‌های مناسب و متعادلی را که درچارچوب یک گفتگوی اجتماعی، عمیق و فراگیر اتخاذ شده است، در پیش گیرند تا بتوانند برای تسریع روند از سرگیری رشد اقتصادی، آثار بحران کرونا را هرچه محدودتر کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала