داروی ضدعوارض جانبی ناشی کرونا پیشکش شد

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر داروی ضدعوارض جانبی ناشی کرونا پیشکش شد
داروی ضدعوارض جانبی ناشی کرونا پیشکش شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان نتایج آزمایشات بالینی ایمونوگلوبولین «اکتاگام» را پیشکش کردند، که در درمان بیماران مبتلا به نوع شدید کووید-19 موثر بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از EurekAlert، محققان نتایج آزمایشات بالینی ایمونوگلوبولین «اکتاگام (Octagam)» را پیشکش کردند، که در درمان بیماران مبتلا به علامت شدید کرونا موثر بوده است.

دانشمندان: ویروس کرونا از طریق بینی به مغز انسان می‌رسد - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان: ویروس کرونا از طریق بینی به مغز انسان می‌رسد

در این تحقیقات 33 بیمار مبتلا به کرونا که همچنان از بیماری هیپوکسی (کم‌اکسیژنی) رنج می‌برند و نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی داشتند، شرکت کرده بودند. پس از انجام تحقیقات مشخص شد که ایمونوگلوبولین، که به‌صورت وریدی برای بیماران تجویز می‌شود، به‌طور قابل توجهی از شدت هیپوکسی می‌کاهد، مدت زمان بستر شدن در شفاخانه و خطر نیاز دستگاه تنفس مصنوعی را کاهش می‌دهد.

هم اکنون یک آزمایش بزرگ‌تر، کارآزمایی تصادفی کنترل‌شده با دورنما در حال انجام است. هدف اصلی این آزمایش این است که تعیین کند آیا دوزهای بالای ایمونوگلوبولین قادر به کاهش یا جلوگیری از بدتر شدن عملکرد تنفسی در بیماران مبتلا به نوع شدید کرونا هستند. علاوه براین، بررسی خواهد شد که آیا این دارو با بهبود عملکرد شش و به‌طور متناوت بر عوامل متابولیکی بر سلامت بیماران تاثیر می‌گذارد.

گفتنی است بیماری کووید-19 نخستین بار در دسمبر 2019 در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در سراسر جهان تبدیل به پاندمی شد.

سازمان جهانی صحت در 11 مارچ سال روان، اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала