قبل از خواب چه میتوان خورد و چه نخورد

CC0 / Pixabay / Silvo / قبل از خواب چه میتوان خورد و چه نخورد
قبل از خواب چه میتوان خورد و چه نخورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصص تغذیه النا کالن غذاهای را ذکر کرد که در صورت مصرف قبل از خواب موجب ایجاد تداخل در خواب سالم و وزن مناسب می شود.

به گزارش اسپوتنیک، النا کالن متخصص تغذیه اعلام نمود که پیش از خواب شما باید گوشت پخته ("به خصوص سرخ شده") ، بادنجان رومی، بادمجان سیاه، غذاهای کنسروی، ترشی (سبزیجات یا ماهی)، آووکادو، پنیرهای تند و پنیر آبی را کنار بگذارید. این غذاها ممکن است حاوی تیرامین، یک نوع اسید آمینه باشد که به نوراپی نفرین، هورمون استرس تبدیل می شود.

غذا پلو - اسپوتنیک افغانستان
چه نوع غذا ما را به مرگ نزدیک می کند

وی گفت: "وقتی ما این غذاها را می خوریم، اغلب احساس تحریک می کنیم. بنابراین ممکن است دچار بی خوابی شویم و صبح خسته از خواب بیدار شویم، و در طول روز بیش از حد معمول غذا می خوریم ، که علاوه بر این، منجر به افزایش وزن می شود".

کرفس نیز باید از فهرست غذای عصرانه حذف شود. این سبزی برای کاهش وزن بسیار مفید است، اما نباید مانند سایر غذاهای ادرار آور قبل از خواب مصرف شود. این متخصص تغذیه توضیح داد: "کرفس یک ادرارآور نسبتاً قوی است. رفتن شبانه به تشناب خواب شیرین شما را نیز مختل می کند."

خسته باب، غذاهای چرب - همچنین بهتر است صبح بخورید. آنها حاوی نشاسته و قند زیادی هستند که استرس زیادی را بر سیستم هضم وارد می کنند. این متخصص تاکید کرد: "در عین حال، غذاهای چرب که عصرها خورده می شوند مدت زیادی هضم می شوند و می توانند نه تنها در خواب بلکه در کاهش وزن نیز تداخل ایجاد کنند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала