ارجنتاین 300 هزار دوز واکسین "اسپوتنیک V" دریافت می‌کند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر ارجنتاین 300 هزار دوز واکسین "اسپوتنیک V" دریافت می‌کند
ارجنتاین 300 هزار دوز واکسین اسپوتنیک V دریافت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ارجنتاین می گوید که کشورش تا پایان سال جاری 300 هزار دوز واکسین "اسپوتنیک V" روسی دریافت می‌کند

به گزارش اسپوتنیک، آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور اعلام کرد که تا پایان سال 2020، کشور 300 هزار دوز واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک V" دریافت می کند.

ثبت نخستین مورد ویروس کرونا در ارجنتاین - اسپوتنیک افغانستان
ثبت نخستین مورد ویروس کرونا در ارجنتاین

او در این خصوص گفت: "در این هفته ما در حال امضای قراداد با روسیه هستیم که تا پایان سال انتظار داریم، 300 هزار دوز واکسین از روسیه دریافت کنیم. تا پایان سال جاری ما می‌توانیم به 300 هزار نفر را واکسین تزریق کنیم".

او افزود، تا ماه جنوری 2021، در ارجنتاین 5 میلیون نفر واکسین می شوند، انتظار می‌رود به همین تعداد در ماه فبروی نیز واکسین شوند.

رئیس جمهور ارجنتاین تاکید کرد که در قدم اول، پرسنل پزشکی، پرسنل امنیتی، معلمان افراد بالای 60 سال و افراد مبتلا به ویروس کرونا واکسین خواهند شد.

قابل یادآوری‌ست که تاکنون دو واکسین علیه کووید-19 در روسیه ثبت شده است. اولین واکسین که ثبت شد "Sputnik V" بود، که توسط مرکز علمی گامالیه ساخته شده و  تولید آن از 15 آگوست آغاز شده است.

14 اکتوبر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ثبت واکسین دوم روسی به نام "EpiVacCorona"، ساخت مرکز "وکتور" را اعلام کرد. شهروندان جزو گروه ریسک و پزشکان اولین کسانی هستند که در روسیه علیه کرونا واکسین می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала