بایدن از رویکرد چندسوگرایی نسبت به روسیه خبر داد

© AFP 2023 / Jim Watsonبایدن از رویکرد چندسوگرایی نسبت به روسیه خبر داد
بایدن از رویکرد چندسوگرایی نسبت به روسیه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات از وجود طرح هایی مبتنی بر رویکرد چندسوگرایی در پیوند به روسیه و دیگر کشورها خبر داد. 

 بایدن: با جلوگیری از ماندن ترامپ در سمتش مفاد کردیم - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: با جلوگیری از ماندن ترامپ در سمتش مفاد کردیم
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان از سیاست چندسوگرایی این کشور در قبال روسیه و دیگر کشورها خبر داد. 

این سیاستمدار گفت: "ما باید بخشی از یک گروه بزرگ باشیم تا نه تنها با ایران بلکه با روسیه، چین و دیگران نیز سر و کار داشته باشیم".

بایدن در عین حال گفت، که پیش از آغاز دوره ریاست جمهوری خود نمی تواند سیاست ایالات متحده امریکا را تدوین کند.

وی افزود: "اما من می خواهم پیوند اتحاد نزدیك و مبتنی بر اتحاد را هم در اروپا و هم در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام زنده کنم". 

رئیس جمهور منتخب امریکا همچنان اعتراف کرد، که «مذاکرات دشوار» با اتحادیه اروپا در انتظار او است و هیچ توهمی در این مورد ندارد.

پیش از این، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده گفته بود، که مسکو می تواند حداقل در پنج زمینه همکاری با دولت جدید واشنگتن را گسترش دهد: ثبات استراتژیک، منع گسترش سلاح های هسته ای ، همکاری در فضا، مبارزه با تروریسم و ​​بیماری همه گیر ویروس کرونا. دیپلمات روس در عین حال ابراز تردید کرد که مسکو بتواند با واشنگتن در مورد کنترل تسلیحات توافق کند.

انتونوف درباره نتایج انتخابات در ایالات متحده اظهار داشت، که روسیه هر انتخاب امریکایی ها را به رسمیت می شناسد، اما پیش از نشان دادن واکنش بر اساس تشریفات دیپلماتیک، منتظر اعلام رسمی نتایج انتخابات است.

یادآوری می کنیم، که انتخابات ریاست جمهوری امریکا به تاریخ 3 نوامبر برگزار شد. جو بایدن نامزد حزب موکرات، بر در شرایط کافی بودن رای الکترال 270 اساس 306 رأی الکترال از ایالات امریکا را دریافت کرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی امریکا، شکست خود را نمی پذیرد و آن را در دادگاه های چندین ایالت به چالش کشیده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала