روسیه سلاح جدید برای مقابله با پهپاد ها می‌سازد

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه سلاح جدید برای مقابله با پهپاد ها می‌سازد
روسیه سلاح جدید برای مقابله با پهپاد ها می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که این‌کشور در حال ایجاد سلاح جدیدی برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین دشمن است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یک منبع در مجتمع نظامی - دفاعی روسیه،  شرکت های دفاعی روسیه ساخت جدیدترین مجموعه نظارت راداری دوربرد مبتنی بر یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع هلی کوپتر را که موشک های ضد هوایی را به سمت هواپیماهای بدون سرنشین هدایت می کند ، آغاز کرده اند.

این منبع در صحبت با رسانه ها  گفت: "از ماه نوامبر، کار ساخت و توسعه یک هلی کوپتر بدون سرنشین دوربرد مجهز به رادار ها در حال انجام است. این دستگاه، هواپیماهای بدون سرنشین کوچک و کم سرعت دشمن را در ارتفاعات کم و متوسط ردیابی می کند و از هدایت سیستم های موشکی ضدهوایی دافع هوای دشمن به آنها جلوگیری می‌کند".

پوتین: روسیه سلاح های منحصر به فرد تولید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: روسیه سلاح های منحصر به فرد تولید می‌کند

این منبع خاطرنشان کرد که کار بر روی این مجموعه "بر اساس تجزیه و تحلیل تجربه درگیری های محلی اخیر ، که نشان دهنده افزایش نقش هواپیماهای بدون سرنشین حمله است ، آغاز شده است."

این منبع خاطرنشان کرد که کار بر روی این مجموعه "بر اساس تجزیه و تحلیل تجربه درگیری های محلی اخیر ، که نشان دهنده افزایش نقش هواپیماهای بدون سرنشین حمله است ، آغاز شده است."

 منبع اشاره کرد که کار بر روی این سیستم "بر اساس تجزیه و تحلیل تجربه ها در درگیری های اخیر محلی، که نشان دهند نقش افزایش استفاده  از هواپیماهای بدون سرنشین است، آغاز شد."

وی گفت، از آنجا که این سیستم دفاعی بر اساس ذخیره موجود انجام می شود، بنابراین ساخت در اسرع وقت صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر ، ارتش روسیه عمدتا به هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی (Orlan-10  و Leer) مسلح است. علاوه بر این، نیروهای مسلح روسیه دستگاه های بدون سرنشین کوچک کامیکازی Cube و Lancet را دارند.

پهپادهای کامی‌کازه هواپیماهای بدون سرنشین موسوم به پهپادهای انتحاری هستند که بعد از شناسایی موقعیت هدف خود، به سمتش می‌روند و آن‌ را با انفجار منهدم می‌کنند.  ازاین پهپاد ها در جنگ قره باغ وسیعا استفاده شد.

هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی و هواپیماهای بدون سرنشین کامیکادزه در سالهای اخیر بطور فعال در مناطق دیگر نیز استفاده شده اند. در سوریه ، تروریست ها بارها سعی کرده اند با استفاده از پهپادهای دست ساز به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه حمله کنند ، اما تمام این حملات توسط سیستم دفاع هوایی دفع شد. ضمناً در سپتامبر 2019 ، عربستان سعودی میلیون ها بشکه نفت در پی حمله هواپیماهای بدون سرنشین به میدان نفتی خورائیس از دست داد. در نتیجه حمله فقط دوازده هواپیمای بدون سرنشین ، آتش سوزی در این میدان نفتی آغاز شد و تولید نفت طی دو هفته به نصف کاهش یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала