واکسیناسیون جمعی کرونا در مسکو آغاز شد

© Sputnik / Russian Defence Ministryواکسیناسیون جمعی کرونا در مسکو آغاز شد
واکسیناسیون جمعی کرونا در مسکو آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واکسیناسیون عمومی علیه ویروس COVID-19 با نخستین واکسن روسی کرونا به نام «Sputnik V» در کلینیک های شهری برای بزرگسالان در مسکو پایتخت روسیه آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، واکسیناسیون کرونا در 70 مرکز ویژه واکسیناسیون در بیمارستان ها و مراکز درمانی مسکو امروز (شنبه) آغاز شد و تا پایان سال جاری میلادی نیز 100 مرکز دیگر در مسکو برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون ساکنان پایتخت روسیه گشایش خواهد یافت.

مراکز واکسیناسیون کرونا در مسکو از ساعت هشت صبح تا ساعت 20:00  فعالیت می کنند و در زمان حاضر فقط افراد به اصطلاح گروه ریسک شامل معلمان و کارکنان مراکز درمانی و سازمان های خدمات رسانی و امدادرسانی در مسکو، واکسینه می شوند.   

واکسن روسی Sputnik V  به سازمان ملل ارائه می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
واکسن روسی "Sputnik V" به سازمان ملل ارائه می‌شود

واکسیناسیون با ثبت نام قبلی و به صورت آنلاین انجام می شود و افراد می توانند در سایت اینترنتی mos.ru ویژه شهرداری مسکو ثبت نام کنند.

از شرایط برای واکسیناسیون کرونا در مسکو، نداشتن بیماریهای مزمن و شرکت نکردن در آزمایش ها برای واکسن کرونا و سایر واکسن ها اعلام شده است و واکسیناسیون برای زنان باردار و زنان شیرده نیز دارای عوارض جانبی اعلام شده است.

گزارش های رسیده از مناطق روسیه نیز حاکی از آغاز واکسیناسیون کرونا در واحدهای نظامی روسیه است و به گزارش ریانووستی، امروز پرسنل ناوگان بالتیک روسیه بطور گسترده واکسینه می شوند.  

رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که از هفته آینده واکسیناسیون عمومی کرونا با استفاده از "واکسن اسپوتنیک وی" آغاز ‌می شود.

  گفتنی است، روسیه نخستین کشور جهان بود که پیش از این واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را ثبت کرد. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که را که   Sputnik V " " نامگذاری شده  و توسط مرکزتحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است، در تاریخ 11 آگست به ثبت رسانده بود. استفاده همگانی از این واکسن، در مسکو و برخی مناطق دیگر روسیه، ابتدا در سطح محدود، آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала