خواهش اسنودن از ترامپ: آسانژ را عفو کنید

© AFP 2023 / CARL COURT خواهش اسنودن از ترامپ: آسانژ را عفو کنید
خواهش اسنودن از ترامپ: آسانژ را عفو کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارمند سابق سازمان سیا که هم اکنون در روسیه به سر می‌برد از دونالد ترامپ خواست جولیان آسانژ، بنیان گذار سایت افشاگر ویکی لیکس را عفو کند.

به گزارش اسپوتنیک، ادوارد اسنودن، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان سیا با نشر توییتی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواست تا جولیان آسانژ، بنیان گذار سایت افشاگر ویکی لیکس را که اکنون در انگلیس بازداشت شده و همچنین در آمریکا متهم است، عفو کند.

اسنودن در پیامی نوشت: آقای رئیس جمهور، اگر می‌خواهید در طول مدت خدمت خود فقط یک عمل جوانمردانه انجام دهید، لطفاً جولیان آسانژ را آزاد کنید. شما به تنهایی می‌توانید جان او را نجات دهید.

احتمال مرگ جولیان آسانژ در زندان - اسپوتنیک افغانستان
احتمال مرگ جولیان آسانژ در زندان

جولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس که با 175 سال حبس احتمالی روبروست، از سوی آمریکا به نقض قانون جاسوسی از طریق دسترسی غیرقانونی و افشای مدارک و اسناد محرمانه مربوط به دفاع ملی متهم شده است.آسانژ در آمریکا با 18 اتهام مربوط به جاسوسی روبروست

وی در سال 2012 به سفارت اکوادور پناه برده بود. او آن زمان بخاطر آنکه اسناد محرمانه دولت آمریکا را در وب‌سایت خود منتشر کرده بود، حاضر به ترک سفارت اکوادور نبود.

اما سرانجام دولت اکوادور پناهندگی سیاسی او را لغو کرد و از پلیس انگلیس خواست تا به داخل سفارت رفته و آسانژ را بازداشت کند.

اسنودن تنها کسی نیست که از ترامپ می‌خواهد تا آسانژ را عفو کند؛ الیور استون، کارگردان آمریکایی نیز خواستار عفو اسنودن و آسانژ شده است.

روسای جمهور آمریکا معمولاً عفو را از آخرین اقدامات خود در این منصب انتخاب می‌کنند. در سال 2017، رئیس جمهور باراک اوباما، افشاگر چلسی منینگ را عفو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала