هزینه بازسازی پس از انفجار بیروت 2.5 میلیارد دالر برآورد شد

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر هزینه بازسازی پس از انفجار بیروت 2.5 میلیارد دالر برآورد شد
هزینه بازسازی پس از انفجار بیروت 2.5 میلیارد دالر برآورد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک جهانی، سازمان ملل و اتحادیه اروپا در گزارشی، اجرای طرح اصلاح، بهبود شرایط اقتصادی و بازسازی ناشی از انفجار بندر بیروت، را بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد نمودند.

 به گزارش اسپوتنیک،به نقل از The Daily Star  براساس داده های مجموعه بانک جهانی، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا که روز گذشته (4نوامبر)  اعلام شد، اجرای طرح اصلاح، بهبود شرایط اقتصادی و بازسازی ناشی از انفجار بندر بیروت، بیش از دو میلیارد و 500 میلیون دالر هزینه  خواهد داشت.

نمایندگان این سه مؤسسه در کنفرانس مطبوعاتی در بیروت که همزمان با چهارمین ماه از انفجار مهیب بندر بیروت در مقر سازمان ملل متحد در این شهر برگزار شد، اعلام کردند: هزینه اصلاح و بازسازی بندر بیروت در این چارچوب حدود دو میلیارد دالر بقیه برای بهبود شرایط زندگی شهروندان آسبب دیده  برآورد شده است. 

رئیس جمهور لبنان: آتش سوزی در بندر بیروت ممکن است عمدی بوده باشد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور لبنان: آتش سوزی در بندر بیروت ممکن است عمدی بوده باشد

این سه نهاد اعلام کردند: حمایت بین‌المللی از اولویت‌های بازسازی بندر بیروت که در این چارچوب مشخص شده است، به توان دولت بیروت برای تحقق اصلاحاتی شفاف بستگی دارد.

لبنان از سال گذشته میلادی و به دنبال کاهش شدید لیره واحد پول این کشور، کاهش شدید ذخایر ارزی و افزایش رشد بیکاری و فقر،  فقر و فروپاشی اقتصادی بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، شیوع ویروس کرونا و پس از آن انفجار بندر بیروت نیز شرایط این کشور را بحرانی‌تر کرده است.

انفجار مهیب بیروت که 4 آگست رخ داد، بیش از 200 کشته و 6 هزار زخمی برجای گذاشته است. 300 هزار نفر نیز به دلیل تخریب خانه و کاشانه‌ خود آواره شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала