ترامپ مدعی پیروزی در جورجیا شد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ مدعی پیروزی در جورجیا شد
ترامپ مدعی پیروزی در جورجیا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا که هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته است، مدعی شد در ایالت جورجیا پیروز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی امریکا شامگاه شنبه که برای حمایت از 2 نامزد کرسی‌های مجلس سنا به ایالت جورجیا سفر کرده است، این مطلب را در جمع هوادارانی خود گفت.

آقای ترامپ با طرح این موضوع که می‌گویند اگر فلوریدا و اوهایو را پیروز شوید، بازنده نخواهید بود، افزود: آنها درست می‌گویند ما هرگز این انتخابات را نباختیم و پیروز شدیم.

رئیس جمهور فعلی امریکا ادامه داد: من همچنان برای ایالت جورجیا مبارزه می‌کنم در حالی که شما فساد و مشکلات زیادی را که در این انتخابات داشتیم، مشاهده می‌کنید.

در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که روز سوم نوامبر برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال در مقابل 232 رأی ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین امریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند 270 رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور امریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
ترامپ مدعی پیروزی در جورجیا شد - اسپوتنیک افغانستان
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала