پیش‌بینی دانشمندان؛ کرونا در امریکا تا ماه اپریل 500 هزار قربانی می‌گیرد

© REUTERS / Andrew Kellyپیش‌بینی دانشمندان؛ کرونا در امریکا تا ماه اپریل 500 هزار قربانی می‌گیرد
پیش‌بینی دانشمندان؛ کرونا در امریکا تا ماه اپریل 500 هزار قربانی می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن کرونا در این امریکا تا ماه اپریل سال آینده 500 هزار قربانی می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارش موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن (IHME)، با وجود واکسین گسترده ضد کرونا در امریکا، کرونا در این کشور تا اوایل ماه اپریل حدود نیم میلیون قربانی می‌گیرد.

در گزارش این موسسه آمده است: «با وجود افزایش واکسناسیون گسترده، ما مرگ تجمعی 539 هزار نفر را تا اوایل اپریل انتظار داریم، در اواسط ماه جنوری تعداد مرگ روزانه به سه هزار نفر خواهد رسید».

انتظار می‌رود که با برنامه واکسیاسیون تا اول ماه اپریل فقط از نُه هزار مرگ جلوگیری شود. گفته می‌شود، همزمان، با افزایش سریع یک برنامه واکسیناسیون که افراد با ریسک را هدف قرار دهد از مرگ 14 هزار نفر دیگر نیز جلوگیری می‌شود.

علاوه براین، دانشمندان تخمین می‌زنند که افزایش استفاده از ماسک تا 95 درصد، می‌تواند زندگی 66 هزار نفر دیگر را تا اوایل ماه اپریل نجات دهد.

طبق آخرین داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، از آغاز شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در امریکا، 14 میلیون 570 هزار و 912 نفر به کووید-19 مبتلا شده اند. کرونا همچنان جان 281 هزار و 121 نفر را در این کشور گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی امریکا روز شنبه اعلام کرد که واکسیناسیون هفتۀ آینده در سراسر کشور آغاز می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала