برگزاری گردهمایی بزرگ جنبش حفاظت از پشتون‌ها در کراچی پاکستان

© Photo / Twitter account of Ali Wazirبرگزاری گردهمایی بزرگ جنبش حفاظت از پشتون‌ها کراچی پاکستان
برگزاری گردهمایی بزرگ جنبش حفاظت از پشتون‌ها کراچی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنبش حفاظت از پشتون‌ها در پاکستان در گردهم‌آیی‌ای، خواستار پایان دادن قتل‌های هدفمند در مناطق قبایلی این کشور شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، طرفداران جنبش حفاظت از پشتون‌ها، روز یک‌شنبه (6 دسامبر)، در منطقه‌ی سهراب‌کوت شهر کراچی پاکستان گرد هم آمدند و منظور پشتین، رهبر این جنبش، محسن داور، علی وزیر و دیگر اعضای ارشد این جنبش نیز سخنرانی کردند.

چرا پاکستان اجازه سفر به دو رهبر جنبش پشتون‌ها را به کابل نداد - اسپوتنیک افغانستان
چرا پاکستان اجازه سفر به دو رهبر جنبش پشتون‌ها را به کابل نداد؟

منظور پشتین، رهبر جنبش حفاظت از پشتون‌ها، گفت که مقام‌های امنیتی پاکستان باید مناطق قبایلی این کشور را از وجود ماین‌ها پاک کنند.

او همچنان از  قتل‌های هدفمند پشتون‌ها در مناطق قبالیلی و آزار و اذیت زندانیان این گروه، در پاسگاه های امنیتی انتقاد کرد.

او در این خصوص گفت: " باید تحقیقات گسترده و همه‌جانبه در مورد حوادث و حملات تروریستی در تمام مناطق پاکستان و به‌ویژه مناطق قبایلی انجام شود".

در برگه‌ی فیس‌بوک این جنبش، متن سخنرانی منظور پشتین نشر شده و در آن آمده است: "گفته می‌شود که 65 هزار پشتون گم شده اند، این گزارش معقول است اما؛ این شمار بالاتر از آن است و در تمام ‌جا کشته می‌شوند".

قابل یاد‌ آوری‌ست که جنبش حفاظت از پشتون‌ها در سال 2014 در خیبرپشتون‌خوا تشکیل شد و هدف آن، به‌دست آوردن حقوق پشتون‌ها، پایان دادن به جنگ در دو طرف خط دیورند و آزادی افراد ناپدیدشده در ساحات پشتون‌نشین پاکستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала