7 واقعیت در مورد واکسیناسیون اسپوتنیک V

© Sputnik / Russian Defence Ministryواکسین کووید-19
واکسین کووید-19 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هفت واقعیت در مورد واکسیناسیون اسپوتنیک V در مقیاس گسترده که با توجه به انتشار بسیاری از مقالات نادرست که از زمان شروع واکسیناسیون در مقیاس بالا در رسانه های روسیه ظاهر می شود.

به گزارش اسپوتنیک، 1- در حال حاضر فقط 4 واکسین در جهان وجود دارد که نتایج فاز 3 آنها با این ترتیب منتشر شده است: پی فایزر، اسپوتنیک V، مدرنا، آسترا زنسا که از نظر ایمنی، کارایی، هزینه و تدارکات دارای مزایای قابل توجهی هستند.

​2- ​فعلاً، روسیه، چین و امارات متحده عربی تنها سه کشوری در جهان هستند که افراد را خارج از آزمایشات بالینی واکسینه می کنند.

​بیش از ۱۰۰ هزار نفر در خارج از آزمایشات بالینی در روسیه واکسینه شده اند و بیش از 2 میلیون نفر در ماه دسامبر واکسینه می شوند.

بریتانیا و ایالات متحده از مجوز استفاده اضطراری برای ثبت واکسن ها تا زمان کامل آزمایشات فاز 3 استفاده خواهند کرد.

​​5- در 250 مطالعه بالینی که طی چند دهه انجام شده است، نشان می دهد بردار آدنو ویروسی انسانی مورد استفاده در واکسن اسپوتنیک V در طولانی مدت ایمن است. هیچ مطالعه ایمنی طولانی مدت برای رویکردهای جدید مانند mRNA و آدنو ویروس شامپانزه وجود ندارد.

​​6- مزیت اصلی اسپوتنیک V استفاده از دو ناقل آدنو ویروسی مختلف برای دو واکسیناسیون است. واکسن هایی که از مکانیسم تکثیر یکسان استفاده می کنند، دو برابر واکسن دوم را کم می کنند زیرا به واکسن اول پاسخ نمی دهند.

​​7- علی رغم برخی تلاشهای نادرست برای تضعیف واکسن به دلیل رقابت و ژئوپلیتیک، اسپوتنیک V در حال پیشرفت مداوم و ارسال به آمریکای لاتین، خاورمیانه، آسیا، آفریقا و دیگر مناطق است، همانطور که بسیاری از مردم از طریق لابی های اطلاعاتی می بینند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала