عذرخواهی شرکت فایزر: واکسن کرونا برای آمریکایی ها کفایت نمی‌کند

© REUTERS / Dado Ruvicعذرخواهی شرکت فایزر: واکسن کرونا برای آمریکایی ها کفایت نمی‌کند
عذرخواهی شرکت فایزر: واکسن کرونا برای آمریکایی ها کفایت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بزرگترین شرکت سازی آمریکایی از عدم توانایی خود برای تامین مقادیر زیادی واکسن تولیدی این شرکت تا تابستان آینده را به مقامات آمریکایی اطلاع داده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Washington Post یه نقل از  منابع آگاه از این موضوع نوشت: شرکت دارو سازی فایزر به دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا اطلاع داد كه تا پایان جون یا جولای سال  2021 قادر نیست مقادیر اضافی واكسن ویروس كرونا را ارائه دهد.

شرکت در توضیح دلیل این عذرخواهی گفته است که کشورهای دیگری به سرعت اقدام به خرید مقادیر بزرگ از واکسن فایزر کرده اند که قصد تولید آن در ماههای آتی را دارد.

شرکت فایزر؛ واکسین امریکایی 95 درصد موثر است  - اسپوتنیک افغانستان
شرکت فایزر؛ واکسین امریکایی 95 درصد موثر است

این منابع افزودند: تهیه مقادیر اضافی واکسن فایزر شاید در اواخر جون یا جولای 2021 امکان پذیر باشد.

این بدان معناست که دولت آمریکا ممکن است نتواند برنامه سختگیرانه خود جهت واکسیناسیون اکثریت آمریکایی ها تا پایان بهار و اوایل تابستان را اجرایی کند.

آمریکا کشوری است که با بیش از پانزده میلیون مبتلا، بیشترین خسارت را از همه گیری کرونا در سراسر جهان متحمل شده است  و به واکسن کررونا به شدت نیاز دارد.

این  خبر در حالی منتشر شده است که گفته می‌شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) قرار است دستوری اجرایی را امضا و تایید کند که نخست آمریکایی‌ها باید واکسن کرونا را تزریق کنند و سپس این واکسن در سایر کشورها توزیع شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала