نشت آب جدیدترین کشتی هواپیمابر انگلیس را خراب کرد

© Photo / Save the Royal Navy/YouTube HMS Prince of Wales. File photo
HMS Prince of Wales. File photo - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بزرگترین و جدیدترین کشتی جنگی هواپیمابر انگلیس، به دلیل نفوذ آب به موتور آن به مدت شش ماه در یکی از بنادر این کشور متوقف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Sun  جدیدترین کشتی هواپیمابر HMS Prince of Wales با ارزش 3.1 میلیارد پوند انگلیس به دلیل ریختن آب در موتورخانه آن برای تعمیرات طولانی در بندر پورتسموث (Portsmouth) این کشور متوقف خواهد شد.

 بر اساس گزارش این نشریه، جدیدترین کشتی جنگی انگلیس، تا اواسط سال آینده میلادی، دومین بار، متوقف خواهد ماند.

کشتی جنگی انگلیس چین را عصبانی کرد - اسپوتنیک افغانستان
کشتی جنگی انگلیس چین را عصبانی کرد

پیش از این نیز به علت مشکلات برق و آتش سوزی ناشی از آن، این کشتی هواپیمابر متوقف شده بود. این روزنامه نوشت قرار بود این کشتی جنگی انگلیسی، به منظور تمرین فعالیت با هواپیما‌های اF-35به آمریکا سفر کند. روزنامه نوشت هزاران گالن آب دریا، در جریان توفان دریا، وارد موتورخانه این ناو شده است.

روزنامه به نقل از یک منبع ارتش انگلیس، این مشکلات را شرم آور نامید و افزود: سفر این کشتی به آمریکا، سال‌ها پیش طراحی شده بود، اما اکنون کشتی نمی‌تواند مطابق برنامه، به آمریکا سفر کند. این روزنامه نوشت تعمیر آن، ماه‌ها طول خواهد کشید و میلیون‌ها پوند هزینه خواهد داشت. به نوشته نشریه برای تعمیر آسیبی که در چند ثانیه پدید آمد، اکنون هزاران کیلومتر سیم کشی در کشتی جدید انگلیس باید بررسی شود. موتور این کشتی جنگی انگلیسی، به علت کار کردن با گازوئیل سر و صدای فراوانی تولید می‌کند و اهالی اطراف بندری که کشتی در آن مستقر است، شب‌ها از این که صدای موتور آن مانع آسایش آنها می‌شود، شاکی اند.

کشتی هواپیمابر HMS Prince of Wales انگلیس، 65 هزار تن وزن و 280 متر طول دارد و می‌تواند 36 هواپیمای جنگی و 4 بالگرد را منتقل می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала