انگیزه های ممکن برای پیش آمد درگیری مسلحانه میان روسیه و ناتو 

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر انگیزه های ممکن برای پیش آمد درگیری مسلحانه میان روسیه و ناتو 
انگیزه های ممکن برای پیش آمد درگیری مسلحانه میان روسیه و ناتو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشنل انترست در گزارشی به تشریح انگیزه های ممکن برای پیش آمد درگیری مسلحانه میان روسیه و ناتو پرداخت.

پاسخ زاخارووا به سخنان جنرال ناتو درباره روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ زاخارووا به سخنان جنرال ناتو درباره روسیه 

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی نشنل انترست در گزارشی اعلام داشت، که شرایط اضطراری و سو تفاهم نظامی می‌تواند منجر به درگیری مسلحانه بین روسیه و ناتو شود.

این نشریه تأکید کرد، که در حال حاضر مسائل تقویت شبکه های ارتباطی و ایجاد ثبات در حوزه امنیتی برای هر دو طرف اضطراری است، زیرا در واقع، نه ناتو و نه روسیه خواهان جنگ نیستند.

نویسندگان این گزارش به وجود یک گروه کارشناس که طی چهار ماه گذشته تلاش زیادی برای جلوگیری از درگیری احتمالی نموده است، اشاره می‌کنند. در این مقاله آمده است، که نمایندگان روسیه، ناتو و اتحادیه اروپا در حال بحث درباره اقدامات عملی هستند که به توسعه مثبت روابط "دشوار و آشفته" حاضر کمک می‌کند. بر پایه این گزارش کارشناسان به صورت ویژه بر لزوم تقویت ارتباطات بین سیاستمداران و نظامیان، تدوین قوانینی برای تعامل در دریاهای آزاد و فضای هوایی و تقویت تعامل ایمن در منطقه بالتیک متمرکز شده‌اند.

افزون بر این کارشناسان بر این باورند، که می‌توان با افزایش شفافیت در مواردی مانند تولید انواع جدید سلاح و سازماندهی تمرینات نظامی، خطرات مرتبط با درگیری بین طرف ها را کاهش داد.

در این گزارش خاطرنشان شده است، که در حال حاضر تنها موضوعی که باعث جلوگیری از وقوع درگیری بین طرفین شده این است که روسیه و ناتو هر دو دوستدار جلوگیری از وقوع چنین رخدادها هستند. کارشناسان تأکید می‌کنند، که امروزه "تنظیم دوباره" روابط طرف ها به صورت کامل غیرممکن است، اما فضای روان به تدریج به سمت یک موضع مثبت پیش می‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала