اردوغان: فرانسه به محل تمرکز توهین‌های نژادپرستانه تبدیل شده است

© AFP 2023 / Kayhan Ozerاردوغان: فرانسه به محل تمرکز توهین‌های نژادپرستانه تبدیل شده است
اردوغان: فرانسه به محل تمرکز توهین‌های نژادپرستانه تبدیل شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه در مورد اتفاقات بازی شب گذشته باشاک شهیر و پارسن ژرمن در قالب هفته آخر رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان اروپا، گفت که فرانسه به محل تمرکز توهین نژادپرستانه تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که رفتار نژادپرستانه داور در جریان بازی باشاک شهیر و پارسن ژرمن در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نشان می‌دهند که گرایش‌های نژادپرستانه در فرانسه مدرن تا چه اندازۀ قوی است. امیدوارم بازی امشب بدون حادثه به پایان برسد.

رئیس‌جمهور اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی در انقره گفت: این رفتار قابل بخشش نیست. ما همچنان بر این باوریم که (...) فرانسه به کشوری تبدیل شده است که شعارها و اقدامات نژادپرستانه در آن در حال رشد است.

این دیدار سه‌شنبه شب در هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه «پارک دو پرنس» شهر پاریس آغاز شد.

بازی در حالی از گروه H آغاز به کار کرد که صعود پاریسی‌ها قطعی است و باشاک‌شهیر هم شانسی برای راه یافته به مرحله حذفی ندارد.

در دقیقه بیستم این دیدار، داور چهارم موضوعی را به اطلاع داور وسط رساند و او با نزدیک شدن به نیمکت باشاک‌شهیر، مربی این تیم را اخراج کرد.

سپس اطراف نیمکت نماینده ترکیه خشمگین شد و مربی باشاک‌شهیر با ناراحتی تمام و چهره‌ای برافروخته به داور چهارم به خاطر رفتارش اعتراض کرد.

او معتقد بود که داور چهارم بازی به وی «مرد سیاه» گفته است.

همین امر سبب شد تا بازیکنان هر دو تیم در اقدامی هماهنگ و در اعتراض به رفتار داور چهارم، زمین را ترک کرده و به رختکن بروند.

بعد از گذشت دقایق طولانی، بازیکنان تیم باشاک‌شهیر حاضر به حضور مجدد در زمین نیستند و به احتمال زیاد این دیدار لغو می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала