کرونا «سه ماه‌ زودتر» از اعلام رسمی به اروپا رسیده بود

© REUTERS / Remo Casilliکرونا «سه ماه‌ زودتر» از اعلام رسمی به اروپا رسیده بود
کرونا «سه ماه‌ زودتر» از اعلام رسمی به اروپا رسیده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یافته‌های اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که ویروس کرونا «سه ماه زودتر» از آنچه تاکنون گفته شده به اروپا رسیده بود.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ایتالیایی می‌گوید که آران‌ای کووید-19 را در کودک مشکوف به بیماری سرخکان در نوامبر سال 2019 کشف کردند.

این کشف اعلام رسمی در مورد ورود شیوع کرونا در اروپا را رد می‌کند که به طور رسمی سه ماه بعد از آن اعلام شده است. نتایج این مطالعه در وب سایت مرکز کنترول پیشگیری بیماری‌های امریکا منتشر شده است.

دانشمندان نسبت به شیوع احتمالی بیماری دیگر به‌خاطر کرونا هشدار دادند  - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان نسبت به شیوع احتمالی بیماری دیگر به‌خاطر کرونا هشدار دادند

اولین مورد شناخته شده کرونا در اتیالیا در شهر کودونیو در منطقه لمباردی به تاریخ 21 فبروری سال 2020 گزارش شد. با این حال، اخیراً شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد که کووید-19 قبل از اعلام رسمی، برای چندین هفته در لمباردی بدون شناسایی گردش کرده است. مطالعات فیلوژنیتک نشان می‌دهد که ویروس از چین و آلمان به ایتالیا وارد شده است.

نویسندگان این مقاله اظهار داشتند که در پایان خزان سال 2019 میلادی در میلان، مواردی منفی بودن آزمایش بیماران مشکوک به سرخکان افزایش یافت. کارشناسان با تجزیه و تحلیل از واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) نمونه‌هایی از حلق و بینی را که از سپتمبر سال 2019 تا فبروری سال 2020 از 39 داوطلب جمع‌آوری شده بود، آزمایش کردند که یک مورد آن مثبت اعلام شد، اما سویه دقیق قابل شناسایی نبود.

آثار این ویروس در پسری چهار ساله کشف شد که در تاریخ 21 نوامبر سال گذشته دچار سرفه و آبریزش بینی شده بود. یک هفته بعد، وی با علائم تنفسی و استفراغ به بخش مراقبت‌های ویژه شفاخانه منتقل شد. در اول ماه دسمبر در بدن او بثورات پوستی شبیه سرخکان مشاهده شد و در پنجم ماه دسمبر (14 روز پس از شروع علائم) برای نمونه‌گیری و آزمایش تشخیص سرخکان یک نمونه از مخاط بینی و گلو وی گرفته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала