آمریکا: در آستانه یک انقلاب بزرگ فضانوردی قرار داریم

© Photo / Twitter/@SpaceXآمریکا: در آستانه یک انقلاب در تاریخ فضانوردی قرار داریم
آمریکا: در آستانه یک انقلاب در تاریخ فضانوردی قرار داریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا از انقلاب بزرگ در تاریخ فضانوردی مدرن سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه The Drive در مقاله‌ای نوشت: آزمایش نمونه اولیه فضاپیمای Starship توسط شرکت آمریکایی SpaceX ممکن است گواه روشن یک انقلاب در تاریخ  فضانوردی مدرن  آمریکا باشد.

نشریه می‌افزاید: "آزمایش پرتاب امروز نشان داد كه برنامه فضایی آمریكا ممكن است در آستانه یک انقلابی باشد كه در نزدیك به نیم قرن دیده نشده است.

این نشریه آمریکایی در ادامه می نویسد، اهداف ایلون ماسک رئیس  SpaceX بسیار بلند پروازانه است ، اما اجرای طرح کشتی فضایی فعال در هر یک از احتمالات به معنای یک جهش بزرگ در دسترس بودن پروازهای فضایی است.

ایالات متحده در حالی از انقلاب بزرک در تاریخ فضانوردی سخن می گوید که ایوان میسیف رئیس موسسه سیاست های فضایی روسیه معتقد است، Starship تکنیکی است که هیچ ارتباطی با طراحی و ساخت واقعی سفینه های فضایی ندارد."  

گفتنی است که نخستین نمونه موشک Starship شرکت "اسپیس‌ایکس (SN8)  پس از آزمایش موفقیت‌آمیز پرتاب در ارتفاع 12 کیلومتر، هنگام تلاش برای فرود آمدن، در پایگاه "بوکا چیکا"در ایالت تگزاس منفجر شد.

 موشک Starship سیستم حمل‌ونقل فضایی در حال توسعه توسط اسپیس‌ایکس برای انجام مأموریت‌های اعماق فضاست تا مردم را به مقصدهای دوردست مانند ماه و مریخ برساند.

این فضاپیما متشکل از یک سفینه‌ی فضایی به نام Starship با ارتفاع 50 متر و یک موشک غول‌پیکر معروف به (Super Heavy) است. طبق اعلام ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس هر دو این وسایل نقلیه همانند موشک فالکون 9 به سرعت قابل بازیابی و استفاده‌ی مجدد هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала