تصادم دو سیاره در روزهای نزدیک

CC0 / Pixabay/Mikkehouse / تصادم دو سیاره در روزهای نزدیک
تصادم دو سیاره در روزهای نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از تاریک ترین سیارات فراخورشیدی به سرعت در حال نزدیک شدن به سیاره خود است.

به گزارش اسپوتنیک، سیاره ای با سرعت فوق العاده گرم خیلی زود در این نزدیکی ها (با معیارهای کیهانی) با ستاره خود تصادم می کند.

سیارات در کیهان - اسپوتنیک افغانستان
با کیهان لایتناهی آشنا شوید+ویدیو

WASP-12b  که به سیاره فراخورشیدی "داغ مشتری" معروف است، سالهاست که مورد توجه ستاره شناسان قرار گرفته است. طبق گزارشScienceAlert ، این سیاره بزرگ گازی از فاصله بسیار دور از ستاره خود می چرخد که اتموسفیر آن بسیار گرم است - به حدی که ستاره شناسان هنوز نمی دانند که در چنین شرایطی چگونه می توان شکل گرفت و زنده ماند.

مقاله  که در این مورد در مجله Astronomical Journal منتشر شده است، گویندگی  از آن می کند که روزهای اخیر این سیاره عجیب و غریب به  WASP-12b نزدیک است، چند میلیون سال بعد با ستاره خود سقوط می کند.

سیاره فراخورشیدی 94% نور که او میرسد، جذب می کند که به نوبه خود آن رنگی تیره می بخشد و آن را شبیه یک شبح شبح می کند. WASP-12b در كمتر از یك روز زمین به دور ستاره خود می چرخد ​​و به دانشمندان فرصت مناسبی می دهد تا مطالعه كنند كه چگونه این مدار با گذشت زمان تغییر می كند.

انفجار جدید در کیهان - اسپوتنیک افغانستان
کشف انفجار جدید در کیهان

متأسفانه، عملا هیچ تغییری رخ نمی دهد. این مطالعه جدید، که در آن دانشمندان دانشگاه کرنل از گزارشات رصدخانه TESS ناسا استفاده کردند، نشان داد که WASP-12b به تدریج به ستاره نزدیک می شود و پس از 2.9 میلیون سال، او در شعله هستوی می میرد. این ستاره حدود 350،000 سال زودتر از آنچه تصور می شد، خواهد نابود گردد. WASP-12b با ستاره خود برخورد خواهد کرد - و از نظر مقیاس های زمانی کیهانی،فعلا در بستر مرگ قرار دارد.

متأسفانه، سیاره فراخورشیدی غیر معمول هیچ شانسی برای جلوگیری از یک فاجعه ندارد. حتی اگر مدار آن پایدار باشد، ستاره میزبان در طول 10 میلیون سال آینده آن را "تخلیه" می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала