استخراج طلا سیاه

© Fotolia / James Thewنفت
نفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ممکن معادن طلای سیاه تا اخیر قرن فعلی خاتمه یابد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان آینده آآتتتتاستخراج نفت بعد از 30 تا 50 سال را ارزیابی نموده بعضی شان گفتند که ذخایر نفت به شکل فعلی باقی می ماند، یک تعداد آنها، آنرا وخیم ارزیابی نموده می گویند که ذخایر نفت ابدی نیست، قسمت دیگری با تأسف می گویند که شاید تا اخیر قرن فعلی کفایت خواهد کرد.

انفجار در بخشی از خط لوله انتقال گاز در شمال مصر - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در بخشی از خط لوله انتقال گاز در شمال مصر

به طور تقریبی، هیچ کس نمی داند که ذخایر نفت چند سال دوام خواهد آورد. آنچه تعجب آورتر است ، تاکنون هیچ کس نمی تواند به طور قطعی بگوید که نفت از چه روشی تشکیل شده است ، گرچه اختلافات در این باره از قرن نوزدهم ادامه دارد. دانشمندان بسته به اعتقاداتشان به دو گروپ تقسیم شدند.

اکنون در جهان در بین متخصصین نظریه زیست شناسی غالب است. گفته می شود که تیل و گاز طبیعی از بقایای موجودات ارگانیزم گیاهی و جانوری در یک فرآیند چند مرحله ای به مدت میلیون ها سال تشکیل شده است. طبق این نظریه، که یکی از بنیانگذاران آن میخائیلو لومونوسف بود، ذخایر نفت جایگزین نیستند و در نهایت تمام سپرده های آن تمام می شود. البته با توجه به گذر تمدن های بشری غیرقابل تعویض: الفبای اول و انرژی هستوی بیش از چهار هزار سال از هم جدا نمی شوند ، در حالی که تشکیل گاز جدید از بقایای آلی فعلی میلیون ها طول خواهد کشید. این بدان معناست که فرزندان نه چندان دور ما مجبورند بدون نفت و سپس بدون گاز کار کنند ...

طرفداران نظریه زندگی زایی نسبت به آینده خوش بین هستند. آنها بر این باورند که ذخایر نفت و گاز ما برای قرنهای طولانی ادامه خواهد داشت. دیمیتری ایوانوویچ مندلیف هنگامی که در باکو بود ، یک بار از زمین شناس هرمان آبیخ فهمید که ذخایر نفت از نظر جغرافیایی اغلب به تخلیه محدود می شوند - نوع خاصی از شکافها در پوسته زمین. در همان زمان ، کیمیادان مشهور روسی متقاعد شد که هایدروکاربن ها (نفت و گاز) از ترکیبات غیر آلی در اعماق زمین تشکیل می شوند. مندلیف معتقد بود که در طی فرآیند های کوه سازی در امتداد شکاف های که پوسته زمین را قطع می کند ، آبهای سطحی به عمق زمین به توده های فلزی نفوذ می کنند و با کاربیدهای آهن واکنش می دهند و اکسیدهای فلزی و هایدروکاربن ها را تشکیل می دهند. سپس هایدروکاربن ها در امتداد ترک ها به لایه های بالایی پوسته زمین افزایش یافته و رسوبات نفت و گاز ایجاد می کنند. طبق نظریه زیست سلولی ، تشکیل گاز جدید میلیون ها سال صبر نخواهد کرد، این یک منبع کاملاً تجدید پذیر است. طرفداران نظریه زیست سلولی مطمئن هستند که انتظار می رود ذخایر جدیدی در اعماق بزرگ کشف شود و ذخایر نفتی کشف شده اکنون ممکن است در مقایسه با هنوز ناشناخته ناچیز باشد.

پمپئو: امریکا در تلاش است تا از اتمام پروژه  لوله گاز جریان شمالی-2 جلوگیری کند - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: امریکا در تلاش است تا از اتمام پروژه لوله گاز "جریان شمالی-2" جلوگیری کند

حامیان منشا غیر آلی گاز باید نظرات خود را تنظیم کنند: اکنون آنها منشا هایدروکاربن ها مواد آلی را انکار نمی کنند، اما معتقد بودند که می توان آنها را با یک روش غیر آلی جایگزین بدست آورد. به زودی آنها شواهد خاص خود را داشتند. مطالعات طیفی نشان داده است که ساده ترین هایدروکاربن ها در جو مشتری و سایر سیارات غول پیکر و همچنین ماهواره های آنها و در پاکت گاز ستاره های دنباله دار وجود دارد. این بدان معنی است که اگر فرآیندهای سنتز مواد آلی از مواد معدنی در طبیعت در حال انجام باشد ، هیچ چیز با تشکیل هایدروکاربن های حاصل از کاربیدها بر روی زمین تداخل نمی کند. به زودی حقایق دیگری کشف شد که با نظریه کلاسیک زیست شناسی موافق نبود. در تعدادی از چاههای نفت، ذخایر نفت به طور غیرمنتظره شروع به بهبودی کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала