رویاروی میان ترکیه و ایران؛ وزارت خارجه ایران سفیر ترکیه را احضار کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رویاروی میان ترکیه و ایران؛ وزارت خارجه ایران سفیر ترکیه را احضار کرد
 رویاروی میان ترکیه و ایران؛ وزارت خارجه  ایران سفیر ترکیه را احضار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایران از احضار سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و غیرقابل قبول آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفر به باکو خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه طی سخنانی در مراسم رژه پیروزی نیروهای مسلح آذربایجان در باکو قطعه‌ای از ترانه ارس را خواند که با واکنش‌های جدی در ایران مواجه شد.

پیشتر محمد جواد ظریف در صفحه توئیتر خود به‌زبان فارسی و انگلیسی نوشت: «به اردوغان نگفته بودند شعری که به‌غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادری‌شان ایران است! آیا او نفهمید که علیه استقلال جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟ هیچ‌کس نمی‌تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند».

اتحادیه عرب: ایران و ترکیه حق دخالت در امور کشورهای عربی را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
اتحادیه عرب: ایران و ترکیه حق دخالت در امور کشورهای عربی را ندارند

در همین راستا سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: امروز جمعه 21 قوس 1399 سفیر ترکیه در تهران از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اورآسیا به وزارت امور خارجه احضار و  ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید، به سفیر تاکید شد جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری دولت ترکیه در این خصوص است.

خطیب زاده افزود: در جریان این احضار به سفیر ترکیه ابلاغ شد که دوران ادعا های ارضی و امپراطوری های جنگ افروز و توسعه طلب سال هاست که سپری شده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در ادامه اضافه کرد :به سفیر ترکیه تاکید شد جمهوری اسلامی ایران به هیچ کس اجازه مداخله در مورد تمامیت ارضی خود را نمی دهد و همان طور که تاریخ پرافتخارش گواه است، در خصوص امنیت ملی خود حتی ذره‌ای کوتاه نمی‌آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала