ویژگی های ویروس کرونا در کودکان

© Depositphotos.com / Sergei TeleginДоктор, делающий инъекцию ребенку
Доктор, делающий инъекцию ребенку - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک پزشک متخصص در مورد ویژگی های ویروس کرونا در نزد کودکان صحبت کرد. به گفته متخصص گزارشات به دست آمده از سراسر جهان حاکی از آن است که کودکان در طول همه‌گیری ویروس کرونا به یک سندرم التهابی چند سیستمی جدید مبتلا شده‌اند. علائم این بیماری تب و التهاب است.

به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل عثمانوف، پزشک اطفال پایتخت روسیه ، متخصص ارشد بیمارستان شهری کودکان باشلیایوا گفت: ویروس کرونا در کودکان می تواند تحت پوشش عفونت های حاد ویروسی تنفسی ، عفونت دستگاه هاضمه یا شوک سپتیک ادامه یابد.

وی گفت، ویژگی های بیماری در کودکان مبتلا به ویروس کرونا از نظر بالینی متنوع است.

 علائم اصلی کرونا در کودکان را بشناسید  - اسپوتنیک افغانستان
علائم اصلی کرونا در کودکان را بشناسید

عثمانوف در مجمع علمی بین المللی بهداشت تحت عنوان "سلامت سرمایه: در منشور رهبری جهانی" در این خصوص گفت: "این بیماری از نظر بالینی یک بیماری چندشکلی است که می تواند تحت پوشش عفونتهای حاد ویروس تنفسی، عفونت دستگاه هاضمه، ذات الریه بدون نارسایی تنفسی ادامه یافته و همراه با آن ، سندرم التهابی چند سیستمه نیز تشخیص شود. در موارد شدید ، می تواند با بیماری  سپسیس (التهاب شدید خون) ، شوک سپتیک، هنگامی که نارسایی چند عضو ایجاد می شود، همراه باشد".

به گفته این متخصص ، همه کودکانی که مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند تحت نظر دقیق پزشکان قرار داشتند و همین امر باعث کاهش بستر شدن کودکانی در بیمارستان شد که بیماری آنها اشکال متوسط و شدید را نشان می داد.

گفتنی است که تاریخ 16 نوامبر حدود 46 هزار و 489 مورد آلودگی به ویروس کرونا در کودکان ثبت شده که از این تعداد دانش آموزان کلاس های 6-11 ، حدود 65 در صد کل موارد ابتلا را تشکیل در طی همه گیری ویروس کرونا در کل2 هزار و 131 کودک در بیمارستان ها بستری شدند ، یعنی تقریباً در نزد 4.4 در صد، یعنی  حدود 90.2 در صد کل کودکان مبتلا شکل متوسط  بیماری ثبت شد و   قیمانده -8.9 در صد ​​کودکان شکل شدید بیماری تشخیص شد.

 گفتنی است که گزارشات به دست آمده از سراسر جهان نیز حاکی از آن است که کودکان در طول همه‌گیری ویروس کرونا به یک سندرم التهابی چند سیستمی جدید مبتلا شده‌اند. علائم این بیماری تب و التهاب است و متخصصان معتقد اند که این بیماری بسیار نادر است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала