واکسن "فایزر" در آمریکا مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد

© REUTERS / BioNTech SE 2020, all rights resواکسن "فایزر" در آمریکا مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد
واکسن فایزر در آمریکا مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان غذا و داروی آمریکا با تأیید واکسن ساخت شرکت فایزر و شرکت آلمانی بیون‌تک مجوز استفاده اضطراری را برای آن صادر کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  نیویورک تایمز ، با استناد از منابع آگاه، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده اضطراری از واکسن ویروس کرونا ساخت شرکت داروسازی  Pfizer  را مجاز دانسته است.

سازمان غذا و دارو آمریکابا تأیید مجوز استفاده اضطراری برای تزریق واکسن تولیدی شرکت فایزر-بیوان‌تک زمینه قانونی برای استفاده از آن در واکسیناسیون عمومی این کشور فراهم کرد.

 انگلستان واکسن کرونا ویروسشرکت  فایزر و بیونتک را تأیید کرد  - اسپوتنیک افغانستان
انگلستان واکسن کرونا ویروس شرکت فایزر و بیونتک را تأیید کرد

این روزنامه به نقل از سه منبع ناشناس نوشت: "این تصمیم به این معنی است که میلیون ها نفر واکسن را در روزهای آینده دریافت خواهند کرد".

سازمان های مرتبط با توزیع این واکسن نیز اعلام کرده‌اند که ظرف 48 ساعت آماده توزیع سراسری حدود 6 و نیم میلیون دوز از این واکسن در سراسر آمریکا هستند که قرار است به حدود 3 میلیون سالمند در معرض خطر تزریق شود.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده پیش از این از سازمان غذا و داروی آمریکا خواسته بود که استفاده ازاین واکسن را فورا مجاز اعلام کند.

  گفتنی است که  آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان به خاطر گسترش پاندمی تلفات داده است. بنا به آخرین آمار در این کشور تاکنون نزدیک 16 میلیون نفر به ویروس کرونا دچار شده و بیش از 294 هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری  COVID-19

جان خود را از دست داده‌اند.

تنها روز جمعه (11 دسامبر) دانشگاه جانز هاپکینز از درگذشت بیش از 2000 نفر در آمریکا خبر داد.

پیش از این کشورهای بریتانیا، کانادا و مکزیک برای استفاده اضطراری از واکسن کرونای بیون‌تک – فایزر مجوز صادر کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала