باکو از عملیات ضدتروریستی در قره‌باغ خبر داد

© Photo / dtx.gov.azباکو از عملیات ضدتروریستی در قره‌باغ خبر داد
باکو از عملیات ضدتروریستی در قره‌باغ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرویس امنیت دولتی آذربایجان از یک «عملیات ضدتروریستی اجباری» در منطقه «هادروت» قره‌باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس امنیت دولتی آذربایجان امروز یکشنبه (13 دسمبر) با نشر بیانیه‌ای گفته است که نیروهای این سرویس یک «عملیات ضدتروریستی اجباری» را در منطقه «هادروت» قره‌باغ کوهستانی انجام دادند.

در بیانیه آمده است: پس از امضای بیانیه مشترک درباره آتش‌بس در قره‌باع در تاریخ 9 نوامبر به وقت مسکو، نیروهای مسلح ارمنستان در جنگل‌های شمال غربی منطقه «هادروت» باقی ماندند. آنها با این که قلمره را ترک نکردند، بلکه برعکس مواضع جنگی ایجاد کردند و چندین عملیات خرابکارانه علیه ارتش و غیرنظامیان آذربایجان انجام دادند».

بیانیه می‌افزاید که در نتیجه عملیات خرابکارانه نیروهای مسلح ارمنستان، چهار سرباز ارتش آذربایجان کشته و دو سرباز دیگر زخم برداشتند و همچنان یک غیرنظامی دیگر زخمی شده است. سرویس امنیت دولتی آذربایجان مجبور به انجام یک عملیات ضدتروریستی شد.

در تاریخ 9 نوامبر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ بیانیه مشترکی صادر کردند. با این توافق، درگیری ها در قره‌باغ کوهستانی به‌طور کامل متوقف شد و باکو و ایروان در مواضع اشغال شده خود متوقف شدند؛ همچنین نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه مستقر شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала