طبیعت از ما انتقام می گیرد

© AP Photo / David Zalubowskiبه این مفهوم که طبیعت از ما انتقام می گیرد.
به این مفهوم که طبیعت از ما انتقام می گیرد. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدل های آب و هوا که بالاترین میزان گرمایش را در قرن آینده پیش بینی می کنند ، ثابت کرده اند که دقیق ترین آنها در نقشه برداری از تغییرات آب و هوا طی دهه گذشته است.

تنوع مدل های آب و هوا دلیل متفاوت بودن پیش بینی های طولانی مدت تغییرات آب و هوا با یکدیگر است. بعضی از مدل ها فقط چند درجه گرم شدن هوا را پیش بینی می کنند، در حالی که برخی دیگر بسیار تندتر هستند.

سرما و برف‌باری‌ها در افغانستان بیش از چهل نفر قربانی گرفت - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین ناشی از وضع ناگوار جوی در افغانستان

مردم اغلب به مدل های متوسط ​​تری اشاره می کنند و می گویند آب و هوا چندان بد نیست، اما اخبار بدی نیز در این زمینه وجود دارد. یک تعداد محققین موسسه کارنگی اطمینان دارند که دقیق ترین مدل ها همان مدل های استند که در حین حال شدیدترین آنها هستند.

با مقایسه گزارشات چندین دهه ماهواره های آب و هوا با طیف وسیعی از مدل های مختلف، دشوار است ببینیم که چه کسی حق داشت این گزارشات شامل میزان تابش نور خورشید به فضا، میزان گرما از زمین و میزان عمومی ورود و خروج انرژی به جو زمین است.

دقیق ترین مدل ها آن مدل های استند که بالاترین سطح گرم شدن را تا ابتدای قرن آینده پیش بینی کنند.

با درجه بالا از احتمال، تا سال 2100، درجه حرارت 5 درجه سانتیگراد خواهد بود. اگر کاری انجام ندهیم به احتمال زیاد (احتمال 95%) این سطح در 4 درجه سانتیگراد باقی می ماند. به این مفهوم که طبعیت از ما انتقام می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала