واکنش آلرژیک شدید به واکسین فایزر در امریکا

© REUTERS / Dado Ruvicواکنش آلرژیک شدید به واکسین فایزر در امریکا
واکنش آلرژیک شدید به واکسین فایزر در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ایالات متحده امریکا، یک مورد واکنش آلرژیک شدید به واکسین کووید-19 فایزر/بیوان‌تک ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، مقامات در ایالت آلاسکا امریکا گزارش دادند که یک کارمند صحی آنها کمی پس از تزریق واکسین دچار واکنش شدید آلرژیک شد.

مقامات گفتند که این زن حدود ده دقیقه پس از تزریق واکسین کرونا ساخت شرکت فایزر دچار تنگی نفس و علائم دیگر واکنش آلرژیک آنافیلاکسی شد.

آنها می‌گویند او پس از آن که به سرعت در شفاخانه تحت درمان قرار گرفت در وضعیت با ثباتی قرار دارد و به دقت و از نزدیک تحت نظر است.

این مقامات می‌گویند که این فرد هیچ‌گونه سابقه واکنش آلرژیک نداشته است. آنها همچنان گفتند که در حال بررسی وجود ارتباط میان واکنش آلرژیک در او و این واکسین هستند.

پیش از این، رهبری مراکز فدرال کنترول و پیشگیری از بیماری‌های امریکا امکان استفاده از واکسین فایزر و بیوان‌تک در کشور در موارد اضطراری را تأیید کرد.

هفته گذشته نیز دو مورد دیگر واکنش شدید آلرژیک پس از آغاز تزریق واکسین ساخت شرکت فایزر در بریتانیا گزارش شده بود.

در حال حاضر چندین واکسین ضدکرونا در جهان وجود دارد. از جمله دو واکسین «اسپوتنیک وی» و « EpiVacCorona» در روسیه ثبت شده است.  پنجم دسمبر واکسیناسیون علیه ویروس کرونا با استفاده از اسپوتنیک وی در مسکو آغاز شد. همچنان، شرکت داروسازی  بریتانیایی آسترازنکا  از آغاز آزمایشات بالینی واکسن AZD1222 خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала