اتهام‌زنی فضایی امریکا به روسیه

© REUTERS / Handout .اتهام‌زنی فضایی امریکا به روسیه
اتهام‌زنی فضایی امریکا به روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز فرماندهی فضایی ایالات متحده امریکا ضمن اتهام‌زنی به روسیه درباره نظامی‌گری در فضا ادعا کرد، مسکو یک راکت جدید ضد‌ماهواره آزمایش کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به رغم هشدارهای بین‌المللی درباره تدارکات مشکوک فضایی امریکا و نظامی‌گری در فضا، مرکز فرماندهی فضایی ایالات متحده امریکا به روسیه درباره نظامی‌گری در فضا اتهام‌ تازه‌ای وارد کرد.

مرکز فضایی امریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد، روسیه یک راکت جدید ضد ماهواره را آزمایش کرده است. طبق ادعای این مرکز امریکایی، اقدامات روسیه در زمینه نظامی کردن حوزه فضا ادامه دارد.

مرکز فضایی ایالات متحده همچنان اعلام کرد که این مرکز آماده است از منافع امریکا و متحدانش در برابر هرگونه تجاوزگری در حوزه فضا دفاع کند.

این اولین بار نیست که امریکا به روسیه درباره نظامی‌گری در فضا اتهام‌زنی می‌کند. اوایل ماه اپریل فرماندهی فضایی امریکا مسکو را به آزمایش راکت ضد ماهواره در فضا متهم کرده بود. سپس سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه این اتهامات را رد کرد و از واشنگتن خواست که اطلاعات غلط منتشر نکند. وی همچنان گفت که امریکا نباید «نگاه سطحی به پیشنهادات ما داشته باشد» و به واشنگتن توصیه کرد که با مذاکرات برای محدود کردن استقرار سلاح در فضا موافقت کند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ماه نوامبر تاکید کرد، آزمایش‌های راکتی اخیر امریکا با بیانیه‌هایش دال بر اینکه سیستم‌های دفاع هوایی امریکا روسیه را هدف نمی‌گیرند، مغایر است.

وی گفته بود که ما گزارش آژانس دفاع راکتی به ارتش امریکا درباره آزمایش‌های راکتی 17 نوامبر در اقیانوس آرام را مشاهده کردیم. برنامه این بود که یک راکت استاندارد-3 به طرف هدفی که یک راکت بالستیک را شبیه‌سازی کرده بود به سمت دریا پرتاب شود. این سند تازه‌ای از سیاست خطرناک و بی‌ثبات کننده واشنگتن در حوزه دفاع هوایی و احساسات واضح ضد روسی‌اش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала