تصمیم آذربایجان برای بستن مرزهای زمینی این‌کشور با روسیه

© Sputnik / Alekseiy Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر تصمیم آذربایجان برای بستن مرزهای زمینی این‌کشور با روسیه
 تصمیم آذربایجان برای بستن مرزهای زمینی این‌کشور با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت آذربایجان از بستن مرزهای زمینی آن کشور با روسیه تا اول مارچ 2021 به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، آذربایجان به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هر دو کشور، مرز زمینی خود با روسیه را تا اول مارچ 2021 می بندد.

در بیانیه نمایندگی دیپلماتیک آذربایجان دراین خصوص آمده است: "با توجه به افزایش شدید تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه و آذربایجان و همچنین اقدامات سختگیرانه قرنطینه در داخل کشور ، مرز ایالتی گذرگاه های زمینی بین فدراسیون روسیه (از طریقجمهوری داغستان) و جمهوری آذربایجان برای عبور شهروندان تا اول مارچ 2021 مسدود می‌شود".

 اعزام نظامیان مرزی روسیه در مرز مشترک ارمنستان و آذربایجان  - اسپوتنیک افغانستان
اعزام نیروهای مرزی روسیه در مرز مشترک ارمنستان و آذربایجان

تعداد کل افراد آلوده در آذربایجان از ابتدای شیوع همه گیری کرونا حدود 195 هزار و 422 نفر گزارش شده است. در پی وخیم تر شدن اوضاع اپیدمی ، کابینه وزیران رژیم قرنطینه ویژه در کشور را تا 31 جنوری سال آینده را تمدید کرد.

 از 14 دسامبر تا 18 جنوری ، یک رژیم قرنطینه سختگیرانه تری در سراسر جمهوری آذربایجان اعمال خواهد شد: رستوران ها ، کافه ها و مراکز خرده فروشی به استثنای فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها بسته خواهد شد. ، مردم فقط با مجوزهای ویژه پیام کوتاه می توانند خانه های خود را ترک کنند ، ورود به 17 شهر و منطقه مهم ، از جمله باکو ، محدود شده است.

در روسیه ، طبق گزارشات ستاد عملیاتی فدرال برای مبارزه با ویروس کرونا ، 2 میلیون و 791 هزار و220 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده  همچنان 2 میلیون و 228 هزار و 633 بیمار Covid-19 بهبود یافته و 49 هزار و 762 نفر فوت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала