واکسن شرکت "مدرنا" در آمریکا مجوز دریافت کرد

© AP Photo / Hans PenninkВакцинация волонтера в США
Вакцинация волонтера в США  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دومین واکسن تولید شده در آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از بیماری COVID-19 پس از تایید گروهی از کارشناسان و متحصصان، در این کشور مجوز اضطراری دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA )، مجوز استفاده اضطراری از واکسن ویروس کرونا را که شرکت مدرنا تکمیل کرده، تایید کرد.

روز پنجشنبه، کمیته مشورتی این سازمان استفاده از واکسن مدرنا را توصیه کرده بود.

استفاده اضطراری از واکسن برای افراد بالای 18 سال مجاز است.

واکسن فایزر در آمریکا مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد - اسپوتنیک افغانستان
واکسن "فایزر" در آمریکا مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد

استیون هان تنظیم کننده ارشد سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا گفت: "اکنون که دو واکسن برای جلوگیری از COVID-19 در دسترس است ، این نهاد گام مهم دیگری را برای مقابله با بیماری همه گیر جهانی که باعث تعداد زیادی بستری روزانه در بیمارستان های ایالات متحده می شود ، برداشت."

این دومین واکسن ضد کرونا است که در ایالات متحده تأیید شده است. پیشتر ازاین مراحل واکسیناسیون با استفاده از داروی تولید شده شرکت Pfizer آغاز شده است.

گفتنی است که ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری در بحران سلامت ناشی از انتشار ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری COVID-19 قربانی داده است. بر اساس آمار رسمی اعلام شده شمار موارد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید در ایالات متحده ابتدای هفته جاری از 300 هزار نفر فراتر رفت.

این کشور پهناور بیش از 317 هزار نفر از شهروندان خود را بر اثر همین بحران از دست داده و بیش از 17 میلیون و 600 هزار مورد تایید شده ابتلا به بیماری COVID-19 را شناسایی و ثبت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала