شناسایی سیگنال اسرارآمیز فضایی

© Photo / Public Domain / NASA / JPL-Caltechشناسایی سیگنال اسرارآمیز فضایی
شناسایی سیگنال اسرارآمیز فضایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره شناسان، از سمت نزدیک‌ترین ستاره به منظومه شمسی، پروکسیما قنطورس (Proxima Centauri)، سیگنال مرموزی دریافت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل The Guardian، بر اساس کلیات عنوان شده، این سیگنال یک پرتو باریک از نوع امواج رادیویی با فرکانس 980 مگاهرتز بوده که در ماه‌های اپریل و می سال گذشته (2019) توسط تلسکوپ «پارکیس» در استرالیا دریافت شده است.

   یک شرکت آمریکایی میلیاردها میکروب را به فضا فرستاد  - اسپوتنیک افغانستان
یک شرکت آمریکایی میلیاردها میکروب را به فضا فرستاد

این سیگنال 980 مگاهرتزی سال گذشته فقط یک بار ظاهر شده و پس از آن دیگر محققین موفق به دریافت مجدد آن نشده‌اند. فرکانس این سیگنال نیز بسیار حائز اهمیت است، چون از باند امواج رادیویی در فضاپیماها و ماهواره‌های ساخت دست بشر استفاده‌ی زیادی نمی‌شود.
مشاهدات به مدت 30 ساعت در رصدخانه ای در استرالیا انجام شد. اگرچه اجسام زمینی نیز می توانند منبع سیگنال باشند، محققان متوجه شدند که تغییر در فرکانس امواج مربوط به حرکت سیاره است. بنابراین، دانشمندان تصور می کنند که سیگنال می تواند توسط یک تمدن بیگانه ارسال شود، اما احتمال این قابل بسیار کم است.
تجهیزات مورد استفاده در این پروژه همواره سیگنال‌های رادیویی را هم از منابع زمینی و پرتوهای خورشیدی و هم از منابع خارج منظومه شمسی دریافت و شناسایی می‌کنند. هرچند امواج رادیویی انعکاس یافته و بی‌ربط بسیاری توسط این دستگاه‌ها دریافت می‌شود، اما این سیگنال خاص بدون تغییر مسیر و به صورت مستقیم از منظومه پروکسیما قنطورس که فقط 4.2 سال نوری با زمین فاصله دارد، ارسال شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала