خطر گونه‌ای جدید کرونا برای کودکان

© Sputnik / Miguel Сandеla /  مراجعه به بانک تصاویر خطر گونه‌ای جدید کرونا برای کودکان
خطر گونه‌ای جدید کرونا برای کودکان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آیا گونه جدید ویروس کرونا که در بریتانیا شیوع یافته، برای کودکان خطرناک است؟

به گزارش اسپوتنیک، نیل فرگوسن، استاد کالج امپریال لندن در صحبت با ایندیپندنت در مورد خطرات گونه جدید ویروس کرونا برای کودکان صحبت کرد.  

به گفته وی ، موارد آلودگی کودکان با گونه‌ی جدبد و جهش یافته ویروس کرونا به مراتب بیشتر از انواع شناخته شده بیماری است. محقق خاطرنشان کرد: داده های مربوط به شیوع گونه اخیراً کشف شده در جنوب شرقی انگلیس میزان بالای آلودگی در افراد زیر 15 سال را تأیید می کند.

سازمان بهداشت جهانی با افزایش نگرانی‌ها نسبت به شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا، اخیرا اعلام کرد که هنوز این ویروس را می‌توان کنترل کرد.

گونه جهش یافته جدید کرونا در 3 کشور دیگر ظاهر شد - اسپوتنیک افغانستان
گونه جهش یافته جدید کرونا در 3 کشور دیگر ظاهر شد

مایک رایان، مدیر امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس خبری که در شهر ژنو سوییس برگزار می‌شد، اظهار داشت: «شرایط به گونه‌ای نیست که از کنترل خارج شده باشد، اما در عین حال نمی‌توان به حال خود واگذارش کرد.»

وی سپس از کشورهای جهان خواست که تمهیدات بهداشتی آزموده شده را برای مهار این ویروس به کار ببندند.

نخستین شواهد از شیوع نوعی جهش یافته از ویروس کرونا در بریتانیا مشاهده شد و پس از آن برخی کشورهای دیگر از جمله فرانسه، دانمارک و استرالیا، گزارش‌هایی در این زمینه منتشر کردند.

این گونه جدید اولین بار در ماه سپتمبر شناسایی شد و تا ماه نوامبر حدود یک چهارم افرادی که به تازگی به ویروس کرونا مبتلا می‌شدند، حامل گونه جدید آن بودند. اما تا اواسط ماه دسامبر یعنی یک هفته قبل این رقم به دو سوم کل مبتلایان به کرونا در انگلیس افزایش یافت.

بررسی‌ها و محاسبات ریاضی نشان می‌دهد سرعت انتشار گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس 70 درصد بیشتر از گونه‌های قبلی است. این سرعت بالا موجب نگرانی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس شد و وی شخصاً به این مساله اشاره کرد.

کشورهای بسیاری ظرف 24 ساعت گذشته اعلام کردند که ورود مسافر را از بریتانیا، به‌دلیل شیوع گونهٔ تازهٔ ویروس کرونا، به حالت تعلیق در آورده‌اند.

20 کشور از جمله روسیه، کویت، ترکیه، ایران و اسراییل نیز یا پرواز‌ها در مسیر بریتانیا را لغو کرده‌اند و یا محدودیت‌هایی شامل قرنطینه دو هفته‌ای برای مسافران از مبدا کشورهای پرخطر در نظر گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала