ترامپ "لژیون افتخار" آمریکا را به نارندرا مودی و شینزو آبه اهدا کرد

© AFP 2023 / Carl Court ترامپ "لژیون افتخار" آمریکا را به نارندرا مودی و شینزو آبه اهدا کرد
ترامپ لژیون افتخار آمریکا را به  نارندرا مودی و شینزو آبه اهدا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا شماری از سیاستمداران را با بالاترین نشان نظامی این کشور تقدیر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت ملی (SNB) در حساب کاربری  توییتر نوشت: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، به تعدادی از سیاستمداران برجسته، معتبر ترین مدال نظامی آمریکا - نشان لشکر افتخار را اهدا کرد.

این مدال از طرف رهبر آمریکا توسط دستیار امنیت ملی وی رابرت اوبراین اهدا شد. وی این مدال را که به شینزو آبه نخست وزیر سابق جاپان و همچنین سران دولت های هند و استرالیا ، نارندرا مودی و اسکات موریسون اختصاص یافته است، از طریق سفرای این کشورها به آنها  اهدا کرد.

گفتنی است که نخست وزیر سابق جاپان "به‌خاطر رهبریت و چشم انداز باز در مورد منطقه آزاد هند و اقیانوس آرام"،  نارندرا مودی "به دلیل رهبری در تقویت مشارکت استراتژیک آمریکا و هند" و موریسون "بخاطر رهبری در رسیدگی به چالشهای جهانی و تأمین امنیت جمعی" مورد تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است که شینزو آبه، نخست وزیر جاپان در تاریخ 28 آگست سال روان رسما تصمیم خود را مبنی بر استعفا به دلایل شرایط سلامتش اعلام کرد.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از این تصمیم نخست وزیر جاپان گفت: می‌خواهم به شینزو آبه، که یک دوست بسیار خوب برای من است، احترام بگذارم. ما یک رابطه بسیار خوب داشتیم و من واقعا درباره این مساله احساس بسیار بدی دارم چون این مساله بایستی برای او بسیار دردناک باشد.

لژیون افتخار یک نشان نظامی متعلق به نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا است که برای عملیات فوق‌العاده شایسته در انجام خدمات برجسته و دستاوردها داده می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала